Søges: Guide til simpelt forum med kategor~
Fra : Michael Guldhammer

Dato : 09-01-08 02:06

Hej.

Jeg søger en simpel guide til at lave et forum med kategorier,
hvis der er en som har mod på at lave det, vil jeg gerne betale for det.

På forhånd tak

Mvh
Michael Guldhammer

Fra : MooreHojer

Dato : 09-01-08 02:45

> Jeg søger en simpel guide til at lave et forum med kategorier,
> hvis der er en som har mod på at lave det, vil jeg gerne betale for det.

Denne her er gratis:
http://www.phpbb.com/

og her er et dansk support-forum om det (selvfølgelig lavet med phpbb):
http://www.phpbb2.dk/forum/

Fra : Jacob Ask

Dato : 09-01-08 08:35

Michael Guldhammer wrote:
> [...]
>
> Jeg søger en simpel guide til at lave et forum med kategorier,
> hvis der er en som har mod på at lave det, vil jeg gerne betale for det.

Der er flere muligheder.

phpBB er allerede nævnt - det er meget udbredt, men fordele ud udlemper.
Fordelen er klart at der findes et hav af udvidelser og guides, udlempen
at det er meget udsat for spam/hack.

simple machines (http://www.simplemachines.org/) er også et bud som jeg
har set brugt flere steder - kender det dog ikke selv (fra
admin-synspunkt), men mit bud er at fordele og udlemper er meget lig
phpBB (måske lidt mindre udtalt)

Unclassified newsboard (http://newsboard.unclassified.de/) har jeg brugt
en del. Det virker som det skal, og der er rimeligt god support. Der
findes ikke så mange udvidelser, men tilgængæld er der stort set aldrig
problemer med "bots" der skriver i det.

Det var da et ar bud.

Mvh
Jacob ask

Fra : Holst

Dato : 09-01-08 09:50

Jacob Ask wrote:

> phpBB er allerede nævnt - det er meget udbredt, men fordele ud udlemper.
> Fordelen er klart at der findes et hav af udvidelser og guides, udlempen
> at det er meget udsat for spam/hack.

vBulletin siges at være den "professionelle" udgave af phpBB (ikke at de
har noget som helst at gøre med hinanden, men de skulle meget ligne
hinanden, og udviklerne af vBulletin skulle være langt, langt bedre til
at få lukket eventuelle sikkerhedshuller end udviklerne af phpBB). Siges
der, for jeg har ikke selv forstand på det.

Fra : Michael Guldhammer

Dato : 10-01-08 05:57

> [...]
> få lukket eventuelle sikkerhedshuller end udviklerne af phpBB). Siges der,

Hejsa.

Jeg siger mange tak for jeres glimrende svar, MEN jeg ved ikke om jeg fik
udtrykt mig forkert
men jeg søger en guide som kan vise mig hvordan jeg bygger mit eget
hjemmelavede forum
med kategorier, samt brugerdatabase.

Undskyld hvis jeg fik udtrykt mig forkert.

Mvh
Michael Guldhammer

Fra : Jacob Ask

Dato : 10-01-08 08:05

Michael Guldhammer wrote:
> [...]
> hjemmelavede forum
> med kategorier, samt brugerdatabase.
>
> Undskyld hvis jeg fik udtrykt mig forkert.

Hvis man læser dit indlæg igen er det jo det der står.

Hvis du er fordi at du vil lave et forum til brug på en side, og ikke
bare fordi du vil lære php/mysql eller lign. på den hårde måde - ja så
ville jeg altså stadigt kigge på en af de foreslåede løsninger. jeg
kender ikke mange (uanset hvor gode de så ellers er) der skriver deres
eget forum - det er ganske enkelt spild af tid når der findes mange gode
færdige løninger.

Hvis du endligt vil rode meget med tilpasning, så kan jeg da igen
anbefale unclassified newsboard. Det er skrevet meget "rent" og er lige
til at gå til, hvis der er noget man vil have anderledes. Forummet "far"
huserer også i supportforummet og er ofte klar med gode svar.

Mvh
Jacob ask

Fra : Martin

Dato : 10-01-08 09:52

Jacob Ask wrote:

> [...]
> kender ikke mange (uanset hvor gode de så ellers er) der skriver deres
> eget forum - det er ganske enkelt spild af tid når der findes mange gode

Forkert :)
Der findes utrolig mange derude - men phpbb er sku ikk et forum mere,
det er jo et helt cms efterhånden... ALT for mange funktioner!

Simpelt forum uden problemer burde være så simpelt som muligt, ikke
noget med alle mulige "latterlige" fancy funktioner som kan mere end man
aner.

Så jeg har lige været så flink lige at hurtigt opbygge alle select
statements, og funktioner til hvordan man kan sætte det op.

Alt er at hente i zipfilen, samt man kan se det i funktion i reply.php
og groups.php

PS - så er det som sagt før kun halv færdigt, mangler lige skrive
tingene, men nu er det også lavet på 2 timer, så mangler lige et par
timer endnu... :)

Det er ihvertfald en metode det kan opbygges på - som jeg selv mener er
rimelig overskulig (det er jo ikke meningen man skal pille i
forum.class.php filen)

> [...]
> til at gå til, hvis der er noget man vil have anderledes. Forummet "far"
> huserer også i supportforummet og er ofte klar med gode svar.

Kendte godt nok ikke lige unclassified newsboard men det må man da lige
kiggge nærmere på...

Har du et link "far" ?

Fra : Jacob Ask

Dato : 10-01-08 10:14

Martin wrote:
> [...]
>
> Simpelt forum uden problemer burde være så simpelt som muligt, ikke
> noget med alle mulige "latterlige" fancy funktioner som kan mere end man

Ja du har da helt ret, mange af de løsninger der findes i dag er meget
overkill hvis man bare skal bruge et forum...

> Kendte godt nok ikke lige unclassified newsboard men det må man da lige
> kiggge nærmere på...
>
> Har du et link "far" ?

værsgo: http://newsboard.unclassified.de/

Mvh
Jacob Ask

PS.: Jeg havde ingen intentioner om at virke belærende (hvis det er det
"far" hentyder til), den oprindelige spørger så ikke ud til (bedømt fra
de oplysninger der nu engang var i hans korte indlæg) at være typen der
lige kunne smide et forum sammen på en dags tid - og han nævnte selv at
betale sig ud af det, så jeg gik ud fra at en henvisning til et gratis
forum ikke var helt hen i skoven.

Fra : Martin

Dato : 10-01-08 12:10

Jacob Ask wrote:

> Ja du har da helt ret, mange af de løsninger der findes i dag er meget
> overkill hvis man bare skal bruge et forum...

Ja... og jo mere der bliver proppet på af funktioner, jo flere
sikkerhedshuller er der - som det også er tilfældet med phpbb - jeg er
droppet helt med at bruge phpbb, da det skulle opdateres ca. engang om
måneden pga nye sikkerhedshuller der er fundet.

Hvis jeg var "phpbb" så ville jeg nok stoppe med at udvikle ekstra
features til det, også bare få gennemgnasket koden helt til benet og
finde huller.

> værsgo: http://newsboard.unclassified.de/

Det link havde jeg selv fundet :)

> [...]
> lige kunne smide et forum sammen på en dags tid - og han nævnte selv at
> betale sig ud af det, så jeg gik ud fra at en henvisning til et gratis

Ahh... jeg læste det som om "far" også var et forum, der kunne
downloades hehe... rimelig misforstået

Fra : Jacob Ask

Dato : 10-01-08 20:40

Martin wrote:
> Hvis jeg var "phpbb" så ville jeg nok stoppe med at udvikle ekstra
> features til det, også bare få gennemgnasket koden helt til benet og
> finde huller.

Ja jeg har haft fat i phpBB en enkelt gang, og det gider jeg ikke igen.

> Ahh... jeg læste det som om "far" også var et forum, der kunne
> downloades hehe... rimelig misforstået

ja, jeg kan godt se at der var glippet et s (så det blev til forummet og
ikke forummetS "far") - jeg mente heller ikke at jeg havde virket
specielt overlegen.....

Mvh
Jacob Ask