Backup af website.
Fra : Ukendt

Dato : 08-01-08 19:34

Hejsa NG.

Jeg har efterhånden brugt en del timer på at lede efter et
php-backup-script, som vil være i stand til at tage en backup at mine
mange filer på min hjemmeside.

Scriptet skulle gerne kunne:
#1- pakke alle filerne i en given mappe om til en .zip/.tar/.gzip-fil
(ikke nødvendigvis en pakket fil, men bare EN fil)
#2- dele backup-filen op i stykker af eks. 1024 Mb (Filgrænse på 2 GB)
og gemme dem lokalt på serveren/FTP-server.
#3- skulle gerne ku køre en form for cyklus, således at den ikke "timer ud"

Er der nogen som kender til et script, som er i stand til dette?

FTP har været min hidtidige løsning, men det tager et ondt år, når den
skal hente mange små filer selvom jeg har 10Mbit internet!

Mine filer ligger hos servage.net, hvor det (stadig) ikke er muligt at
gennemføre et stort download via http -> Derfor #2.
(Test evt selv her: http://brafi.dk/testfil2.123 Filen er på 2 GB)

Hilsen Jacob

Fra : Martin

Dato : 08-01-08 22:35

Jacob Fich wrote:
> [...]
> og gemme dem lokalt på serveren/FTP-server.
> #3- skulle gerne ku køre en form for cyklus, således at den ikke "timer ud"

Servage WebDrive ?

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-08 15:18

Det er stadig "FTP" det bruges i deres WebDrive => Samme langsomlighed
ved små filer...

Men tak for dit bud. Andre? :D

Fra : t.vang

Dato : 13-01-08 19:27

Jacob Fich wrote:
> Det er stadig "FTP" det bruges i deres WebDrive => Samme langsomlighed
> ved små filer...
>
> Men tak for dit bud. Andre? :D

Find ftp software der ser på filernes karakteristika (størrelse, sidste
ændring osv.), og kun henter de filer der er ændret.

Kan hurtigt anbefale WS FTP - Har en "backup" feature, som vidst nok går
begge veje (op og ned) - Bruger selv at uploade mit backup, så har ikke
lige set om programmet kan den anden vej - Men mon ikke?

t.vang

Fra : Michael Guldhammer

Dato : 14-01-08 20:36

"Jacob Fich" <jacob-du_ved_nok-brafi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mine filer ligger hos servage.net, hvor det (stadig) ikke er muligt at
> gennemføre et stort download via http -> Derfor #2.

Hej Jacob.

Kan du bruge dette:

backup.sh

#!/bin/bash
#
# gøre klar til backup af etc
tar -czvf /backup/etc.tgz /etc
tar -czvf /backup/home.tgz /home
tar -czvf /backup/data.tgz /data
tar -czvf /backup/www.tgz /www
#
#
#backup resultat
echo backup lykkes

i dette tilfælde tager scriptet backup af "home" "etc" og "www" og lægger
dem i "backup"

Jeg bruger det på min linuxboks hvor det ligger i cron.weekly

Mvh
Michael Guldhammer

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-08 22:32