AJAX kald af PHP funktion eller ligende
Fra : olesen

Dato : 06-01-08 23:49

Hej Alle

Jeg er en glad nybegynder der mangler lidt hjælp til at kalde en PHP
funktion..

Sagen er den at at jeg med nedenstående kode godt kan kalde
hentdataXML.php og få den afviklet.
(og få brugbar data retur)

function hentData()
{
var minurl = 'hentdataXML.php';
minRand = parseInt(Math.random()*999999999999999);
var modurl = minurl+"?rand="+minRand;
http.open("GET", modurl, true);
http.onreadystatechange = brugHttpResponse;
http.send(null);
}

Men jeg vil meget gerne have lidt hjælp til hvordan jeg kalder en PHP
fil (funktion) med en parameter.

Eksempel:
Jeg sender værdien 1 med mit kald og får værdi + 10 retur.
(Det er primær hvordan man fanger en sådan kald i PHP)

Er der nogle der kan hjælpe eller komme med en hint om hvad jeg skal
søge efter på google.

på forhånd tak.

mvh.
MO

Fra : Birger

Dato : 07-01-08 09:25

"olesen" <mogenso@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

function hentData( x)
{
var minurl = 'hentdataXML.php';
http.open("post", minurl, true);
http.onreadystatechange = brugHttpResponse;
http.send('x='+x);
}

<?php
$x = $_POST( 'x');