mail() funktion problem...
Fra : Kenny

Dato : 05-01-08 10:39

Hej nyhedsgruppe,

Jeg laver en hjemmeside hvor folk skal modtage en email for at kunne
registrere sig. Min funktion virker ganske fint til alle "ikke
hotmail/gmail" kontoer. Jeg har oplevet at en hotmail-konto først får
mailen 2 dage (!!!) efter den er sendt, og nogen gange at den slet ikke
kommer.

Det virker fint til alle andre emails. Mailen ankommer perfekt efter 2
minutter.

Er der nogen der har erfaring med dette?

Her er koden:

$subject = "Sporturn - Activation Key for $nick.";
   $link =
"http://www.sporturn.com/beta2/message.php?activation_key=$activationKey&activation_id=$id";
   $message = "Click this (exact) link for activation: $link";

   $headers = "From: support@sporturn.com\n"; // I suggest you try using
only \n
   $headers .= "MIME-Version: 1.0\n";
   $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\n";
   $headers .= "Reply-To: Support <support@sporturn.com>\n";
   $headers .= "X-Priority: 1\n";
   $headers .= "X-MSMail-Priority: High\n";
   $headers .= "X-Mailer: My mailer";

   mail($email,$subject,$message,$headers);

Mvh

Kenny

PS. $email deklarationen er ikke med her, men den fungerer fint.

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 05-01-08 12:29

Kenny wrote:
> [...]
>

> Mvh
>
> Kenny
>
> PS. $email deklarationen er ikke med her, men den fungerer fint.

De ser det som spam. Få den til at sende det igennem en SMTP server og
få noget SPF på evt. så skulle det gå hurtigere.

Fra : Kenny

Dato : 05-01-08 12:40

> De ser det som spam. Få den til at sende det igennem en SMTP server og
> få noget SPF på evt. så skulle det gå hurtigere.

Undskyld hvis jeg spørger lidt dumt (er lidt ny i php) men havd er SPF?

Hvilken smtp server ville fx skulle bruge? Den er vel sat til min host's
default lige nu.

Mvh

Kenny

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-01-08 12:44

"Kenny" <kenny@skummer.com> skrev i en meddelelse

> Undskyld hvis jeg spørger lidt dumt (er lidt ny i php) men havd er SPF?

Sender policy framework
Om det lige er løsningen på dit problem er der dog ingen garanti for.

Det er ikke en php ting, men noget der er tilknyttet til domænet via DNS.
se bla. http://www.version2.dk/leksikon/SPF

> Hvilken smtp server ville fx skulle bruge? Den er vel sat til min host's
> default lige nu.

Du kan godt tilføje en spf til den nuværende smtp server som php bruger nu.

Det er ikke altid at det går lige glat at forsøge at bruge en "fremmede"
smtp server via php. Se om du kan tilknytte en spf record til det nuværende
afsender domæne.

Fra : Kenny

Dato : 05-01-08 13:37

> [...]
> Om det lige er løsningen på dit problem er der dog ingen garanti for.
>
> Det er ikke en php ting, men noget der er tilknyttet til domænet via DNS.

Suk, men det er jo ikke noget jeg kan gøre, er det?
Jeg har kontaktet min host ang problemet, men intet svar endnu.

> Du kan godt tilføje en spf til den nuværende smtp server som php bruger nu.

Jeg har læst dit link, men hvor kan jeg lave det TXT statement?

Kenny

Fra : Kenny

Dato : 05-01-08 19:09

Problemet er hermed løst. Jeg sender mailen fra en anden server...

Kenny