PHP og XML
Fra : Martin

Dato : 03-01-08 14:38

Ja, jeg sidder og skal lave noget ud fra en XML fil - problemet er bare
at der er nogle settings i første element i xml filen

XML filen ser således ud

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<gallery navigation="left">
<image>
   <file>115-1503_IMG.jpg</file>
</image>
</gallery>

Nu vil jeg så gerne have fat i navigation fra gallery.
Jeg har prøvet med SimpleXML, DomIT, XMLReader og Xpath men ingen af dem
kan fange det første element.

Sidste "genvej" er at bruge noget regexp, men kun som sidste

Fra : Birger

Dato : 03-01-08 15:13

"Martin" <maaNO@SPAMscandesigns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan fange det første element.
>
> Sidste "genvej" er at bruge noget regexp, men kun som sidste

settings?

documentElement().getAttribute( 'navigation');

skulle vist returnere værdien af attributen navigation.

Birger
-----
http://bbsorensen.dk

Fra : Martin

Dato : 03-01-08 18:22

Birger wrote:
> settings?

Oki - attributter så :)

> documentElement().getAttribute( 'navigation');

Det er XMLReader du bruger her ikke?

Fra : Birger

Dato : 03-01-08 19:22

> Oki - attributter så :)

> Det er XMLReader du bruger her ikke?

Har ikke forsøgt at parse selv.
Men ifølge
http://www.w3.org/TR/2004/REC-DOM-Level-3-Core-20040407/core.html#i-Document

er Document en interface i både HTML og XML, så som jeg forstår det, skal
det vist være tilgængeligt hvorsomhelst...
Måske skal Document så være med :

Document.documentElement().getAttribute( 'navigation');

Birger
-----
http://bbsorensen.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-01-08 16:22

Martin wrote:
> [...]
>
> Nu vil jeg så gerne have fat i navigation fra gallery.
> Jeg har prøvet med SimpleXML, DomIT, XMLReader og Xpath men ingen af dem

Fungerer fint med SimpleXML

http://phpgeek.dk/simplexml.php

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Martin

Dato : 03-01-08 18:21

Johan Holst Nielsen wrote:

> Fungerer fint med SimpleXML
>
> http://phpgeek.dk/simplexml.php

Hmm.. virkelig underligt - virker fint på mit webhotel, men ikke på min
localhost.

Lidt info om localhost

dom
libxml Version    2.6.11
XPath Support    enabled
XPointer Support    enabled

SimpleXML
Simplexml support   enabled
Revision    $Revision: 1.151.2.7 $
Schema support    enabled

xml
XML Support    active
XML Namespace Support    active
libxml2 Version    2.6.11

Er der noget der mangler her?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-01-08 18:31

Martin wrote:

> Hmm.. virkelig underligt - virker fint på mit webhotel, men ikke på min
> localhost.

hvordan ser et var_dump ud af dine din $xml

Kan du vise mig outputtet mit script gav på din localhost?

Fra : Martin

Dato : 03-01-08 20:27

Johan Holst Nielsen wrote:

> hvordan ser et var_dump ud af dine din $xml
>
> Kan du vise mig outputtet mit script gav på din localhost?

Desværre ikke, men præcis det samme som på
<http://aarhof.eu/newsgroup/php/xml/>
Dog uden left

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-01-08 20:48

Martin wrote:
> Desværre ikke, men præcis det samme som på
> <http://aarhof.eu/newsgroup/php/xml/>
> Dog uden left

Er mere interesseret

var_dump($parser);

Hvad er output der?

Mvh
Johan

Fra : Martin

Dato : 04-01-08 00:01

Johan Holst Nielsen wrote:

> Er mere interesseret
>
> var_dump($parser);
>
> Hvad er output der?
>
> Mvh
> Johan

Whooops... fandt lige fejlen, min PHP er "kun" 5.0, så jeg opgraderer
lige til 5.1. Virker nemlig fint på min bærbar herhjemme, som er lidt
mere opgraderet :)

det samme på mit webhotel der køres der 5.2.5 så jeg tror det er derfor.

Jeg læste lige at der var kommet en masse ændringer til simpleXML i
version 5.1.3, så det er nok derfor :)