Fejlmeddelelse ved forkert indtastet passw~
Fra : Susanne & Jesper Mik~

Dato : 25-12-07 14:49

Hej

Jeg forsøger at lave en funktion, hvor en bruger kan slette de data, han
selv har indtastet.

Jeg har forsøgt at få mit script til at sende en fejlmeddelelse til
brugeren, hvis passwordet er forkert i forhold til det, der er registreret
i databasen, men det lykkes ikke rigtig.

Jeg går ud fra, at man kan sende en fejlmeddelelse, hvis det ikke lykkes at
slette en række i basen pga forkert password, men hvordan gør man det?

<?php
include "mydb.php";

$id = $_REQUEST['id'];
//kontrollerer at id er valid
if (ereg ('^[1-9][0-9]*$', $id) == 0)
{
die("Der er tilsyneladende et problem med annoncens id");
}

$kodeordtastet = $_REQUEST['kodeordtastet'];
if (ereg ("^[a-zæøåA-ZÆØÅ0-9]{6,10}$", $kodeordtastet) == 0)
{
die("Du har intastet et forkert password. Husk, at det skal være
6 - 10 tegn langt. Gå tilbage og prøv igen.");
}

//tilslutning til databasen
mydb_connect();

//SELECT-kommando udvælger værdier fra tabellen "saelges" og sletter
dem
mysql_query ("delete from saelges where id = '$id' and kodeord =
'$kodeordtastet'");

//Send brugeren tilbage til opdateret annoncemarked
header ("Location:index.php");

?>

På forhånd tak

--
Susanne

Fra : Andreas Andersen

Dato : 28-12-07 21:54

"Susanne & Jesper Mikkelsen" <madcat@c.dk> wrote in message
> [...]
> dem
> mysql_query ("delete from saelges where id = '$id' and kodeord =

efter en mysql_query kan mysql_affected_rows() bruges til at se hvor mange
rækker blev påvirket. F.eks.:

mysql_query(...)

if (mysql_affected_rows() == 0) {
echo "Oops no rows deleted";