Joomla font size
Fra : Linde

Dato : 22-12-07 13:52

Hej

Apropos Joomla, så sidder jeg og undrer mig over, at jeg har nogle steder,
hvor jeg ikke kan ændre fontstørrelsen. Siden er www.naestvedparken.dk ,
hvis nogen vil kigge på det. Mine wrappere fungerer fint, de bruger ikke
css. Men uanset hvad jeg sætter font size til i css for min template, ændrer
størrelsen sig ikke. Se feks under login eller links

Jeg håber, der sidder nogle joomla-jern her, der har nogle hints!

Mvh
Linde

Fra : Linde

Dato : 22-12-07 17:25

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> css. Men uanset hvad jeg sætter font size til i css for min template,
> ændrer størrelsen sig ikke. Se feks under login eller links

Mystisk...jeg har netop konstateret, at det kun gælder for internet
explorer...med firefox er fontsne gode nok??

Mvh
Linde

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 22-12-07 22:00

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i meddelelsen

> Mystisk...jeg har netop konstateret, at det kun gælder for internet
> explorer...med firefox er fontsne gode nok??

Og måske endda kun IE6.
I hvert fald ser siden fuldstændig ens ud i IE7 og Firefox hos mig, så det
er ikke en gang til at se, hvad det er, du mener ser forkert ud.

På forsiden kan jeg dog se, at du har en iFrame, hvori der er en del
gammeldags kode med masser af atributter. Jeg skal ikke kunne sige, om det
er det, der evt. overruler CSS'en.
Eller snarere noget som dette:

[snip]
style='font-size:10.0pt;font-family:Verdana'>Velkommen
til Næstvedparkens hjemmeside....
[/snip]

Denne span vil altid overrule de egenskaber, som du har sat for p.MsoNormal
i din CSS.

Men alt i alt, så er det rene gætterier, da jeg som sagt ikke ved, hvad det
præcist er, du gerne vil have anderledes.
Måske er det bare en validering af den ramme, der skal til? (Der er 20 fejl
i følge mit HTML-Tidy).
Jeg kan se, at resten af siden validerer, så jeg går ikke ud fra, at du har
de store problemer med validering af din kode.

Fra : Linde

Dato : 22-12-07 23:00

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i en meddelelse
> Og måske endda kun IE6.
> I hvert fald ser siden fuldstændig ens ud i IE7 og Firefox hos mig, så det
> er ikke en gang til at se, hvad det er, du mener ser forkert ud.

Hm nej jeg har måske ikke været så præcis i beskrivelsen. Men det er
egentlig fordi det for mig ser ud som om teksten ved login og links er 14
punkts, hvor den er 10 eller 12 på resten af siden. Jeg satser på at gøre
den mindst muligt, ellers er der dårligt plads til det fireboard forum, som
jeg er ved at tilpasse. Det forvirrer mig bare, at der er forskellige
størrelser fonts, selvom jeg har været alle css, xml og lignende rundt og
kigge efter fontstørrelser.

> [...]
> til Næstvedparkens hjemmeside....
> [/snip]
>
> Denne span vil altid overrule de egenskaber, som du har sat for

Kan være. Det vil jeg kigge på. Alt det halløj er genereret af word, og jeg
mente egentlig ikke det ville være et problem, da det er sat ind som
wrapper, altså som en komponent der bare viser en html-side.

> [...]
> Jeg kan se, at resten af siden validerer, så jeg går ikke ud fra, at du
> har de store problemer med validering af din kode.

Nej der er vist kun de småting jeg selv har fumlet rundt i, templaten var
rimelig ren fra starten af

Men tak for inputs, jeg vil da gå det igennem.

Mvh
Linde

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-12-07 23:59

Linde wrote:

> Hm nej jeg har måske ikke været så præcis i beskrivelsen. Men det er
> egentlig fordi det for mig ser ud som om teksten ved login og links
> er 14 punkts, hvor den er 10 eller 12 på resten af siden.

Når man definerer fontstørrelser i px eller pt, kan skrifterne ikke skaleres
i IE <7. I IE 7 og i andre browsere går det fint.

> Kan være. Det vil jeg kigge på. Alt det halløj er genereret af word,

Word er en hæderlig teksteditor, men den er totalt uegnet til at lave html.
Find dig en rigtig html-editor.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Linde

Dato : 23-12-07 00:18

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse
> Linde wrote:
>
> Når man definerer fontstørrelser i px eller pt, kan skrifterne ikke
> skaleres i IE <7. I IE 7 og i andre browsere går det fint.

Hvad kan jeg gøre ved dette så? Al softwaren jeg benytter er fra før IE7,
burde der ikke være en workaround?

> Word er en hæderlig teksteditor, men den er totalt uegnet til at lave
> html. Find dig en rigtig html-editor.

Ja. De sider jeg bruger til wrappere er taget direkte fra foreningens gamle
side, for nemheds skyld. Det var lavet med Frontpage(nok ikke noget du
ligefrem vil kalde en ornlig editor, det er sådan efterhånden som jeg har
opdateret indholdet, det er gået galt.

Mvh
Linde

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-12-07 00:07

Linde wrote:

> Hvad kan jeg gøre ved dette så? Al softwaren jeg benytter er fra før
> IE7, burde der ikke være en workaround?

Jo, du kan definere dine tekststørrelser med enheden em. Så kan også IE 6 og
5.x skalere teksten.

> Det var lavet med Frontpage(nok ikke
> noget du ligefrem vil kalde en ornlig editor,

De nyere versioner af FrontPage skulle vist være nogenlunde hæderlige. De er
i hvert fald langt at foretrække frem for Word eller (gys) Publisher.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 24-12-07 02:38

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i meddelelsen

> De nyere versioner af FrontPage skulle vist være nogenlunde hæderlige. De
> er i hvert fald langt at foretrække frem for Word eller (gys) Publisher.

Jeg var slet ikke klar over, at der fandtes FrontPage-versioner fra efter
2003.
Jeg har i hvert fald ikke set nogle Office 2007-pakker, der havde dét
program med, så jeg tænkte, at Microsoft måske forestillede sig, at folk
skulle bruge Visual Web Developer i stedet, som er gratis for folk, der har
en Windows-licens.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-12-07 16:59

Philip Nunnegaard wrote:

> Jeg var slet ikke klar over, at der fandtes FrontPage-versioner fra
> efter 2003.

Det har jeg heller ikke hævdet. Jeg husker kun, at FP 97 var noget gedigent
bras og at de seneste udgivne versioner (husker ikke noget om årgange, da
jeg ikke selv benytter FP) bliver omtalt som rimelige.

> ... så jeg tænkte, at Microsoft måske forestillede sig, at
> folk skulle bruge Visual Web Developer i stedet, som er gratis for
> folk, der har en Windows-licens.

Det er sikkert sådan, det hænger sammen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk