tjekke for lovlige tegn i streng
Fra : Leonard

Dato : 19-12-07 19:10

Jeg kan ikke finde en funktion i PHP4, der tjekker en streng for om den
kun indeholder lovlige tegn.

Jeg vil gerne tjekke at en streng kun indeholder a-z, A-Z, -_ og 0-9.
Jeg vil helst ikke bruge regulære udtryk, hvis der findes en indbygget
funktion til det, men hvordan gør jeg?

--
Leonard
King Hauler sælges: http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Fra : Christian Hansen

Dato : 19-12-07 20:06

Leonard wrote:
> [...]
>
> Jeg vil gerne tjekke at en streng kun indeholder a-z, A-Z, -_ og 0-9.
> Jeg vil helst ikke bruge regulære udtryk, hvis der findes en indbygget

Men regulære udtryk er jo netop til det
preg_match("/^[a-zA-Z0-9_-]+$/",$str);

Mvh Christian

Fra : David Trasbo

Dato : 21-12-07 12:17

Christian Hansen skrev:

> Men regulære udtryk er jo netop til det
> preg_match("/^[a-zA-Z0-9_-]+$/",$str);

Hvis du gerne vil vide mere om regulære udtryk, kan du evt. se følgende
side:

* Om regulære udtryk generelt: http://phpartikler.dk/artikler/regexp.php
* Om PHP-funktionen preg_match():
http://dk2.php.net/manual/da/function.preg-match.php