Anden måde at udelukke en bruger på, end i~
Fra : Christian Jørgensen

Dato : 16-12-07 22:44

Hej.

Er der nogle der kender en anden måde at udelukke folk på, end at
bruge ip ban ?
Eller om der er nogen der kender en måde hvor på man kan udelukke
proxy'er ?

- Hvis så må da gerne lige forklare hvordan :P

// Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 17-12-07 03:20

Christian Jørgensen wrote:
> [...]
> proxy'er ?
>
> - Hvis så må da gerne lige forklare hvordan :P

Et login system?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-12-07 03:44

On 16 Dec 2007 21:44:04 GMT
Christian Jørgensen <superfisker@gmail.com> wrote:

> Er der nogle der kender en anden måde at udelukke folk på, end at
> bruge ip ban ?
Dette er stort set umuligt, med mindre du vil risikere at udelukke hele
grupper af personer. Et eksempel:
På mit arbejde er al tilgang til nettet reguleret gennem en firewall,
hvilket betyder, at samtlige udgående forbindelser nattes til en IP, så
udelukker du den, udelukker du samtlige medarbejdere.

Eneste sikre metode er personlige login, kombineret med cookies,
url-rewrite eller formbaseret rewrite.

En mere simpel metode er http-auth: http://dk.php.net/features.http-auth

> Eller om der er nogen der kender en måde hvor på man kan udelukke
> proxy'er ?

Alle proxy'er fungerer på den måde, at de lave en http head connect, og
alt efter resultatet afgør de, om der skal foretages et get connect
eller om den cache'ede version kan anvendes
(http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec9.html). Sender du altid
dine dokumenter med en kombination af forskellige headere, vil de
aldrig blive cachet. Bemærk, der er forskel på no-cache headere til
http/1.0 og http/1.1. En glimrende gennemgang kan findes her:
http://www.mnot.net/cache_docs/

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-12-07 01:58

"Christian Jørgensen" <superfisker@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Eller om der er nogen der kender en måde hvor på man kan udelukke
> proxy'er ?

Mange proxier sætter en header:
http://en.wikipedia.org/wiki/X-Forwarded-For

--