Hvordan?
Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 15-12-07 15:59

Hej
Jeg har en tabel, der hedder games. Ved hvert "game" er der et felt, der
hedder hits. Den updateres, hver gang en loader en spil. Men hvordan kan jeg
hente alle de forskellige spil's hits ud og lægge dem sammen?

Mvh Nikolaj Svendsen

Fra : Martin

Dato : 15-12-07 22:57

Nikolaj Svendsen wrote:
> [...]
> hedder hits. Den updateres, hver gang en loader en spil. Men hvordan kan jeg
> hente alle de forskellige spil's hits ud og lægge dem sammen?

SELECT COUNT(hits) AS hits FROM tabel GROUP BY hits
mener det er noget i den stil, men spørg i dk.edb.database

FUT er iøvrigt sat til der

Fra : Jesper Lindstrøm

Dato : 16-12-07 12:30

Du vil gerne have en slags "der er spillet så mange spil i alt på siden"
ikke?

dette gøres ved brug af sum, din sql bliver således:

'SELECT SUM(`hits`) AS AllHits FROM `games` WHERE 1;

og så får du det ud i punktet "AllHits"