opsætning af PHP5.2.5
Fra : Lars

Dato : 11-12-07 19:13

Hejsa

Jeg vil høre om der er nogle der kan hjælpe med en forklaring på opsætning
af PHP5.2.5 det der er problemet er

upload_max_filesize
mySQL support
GDLIB
All EXTENSION

Jeg har prøvet at ændre i den PHP.ini fil som ligger i php mappen efter
installation men der sker ikke noget.

Jeg køre med en Windows 2000 Adv. server
mySQL 5.1
PHP 5.2.5
Imagemagick

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-12-07 20:59

> Jeg vil høre om der er nogle der kan hjælpe med en forklaring på opsætning
> af PHP5.2.5 det der er problemet er
>
> mySQL support
>
> Jeg køre med en Windows 2000 Adv. server

Altså IIS?
Eller Apache på Windows?

Hvis du kører det på IIS, afventer jeg med stor spænding eventuelle
løsningsforslag, da jeg selv har haft problemer med at få PHP til at snakke
sammen med MySQL, så jeg holder mig til PHP 4.4 og MySQL 3.23 indtil videre.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-12-07 07:38

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> løsningsforslag, da jeg selv har haft problemer med at få PHP til at
> snakke sammen med MySQL, så jeg holder mig til PHP 4.4 og MySQL 3.23

Det er mit indtryk, at folk desværre tager det for givet, at PHP installeres
via XAMPP - og ikke under IIS.
Jeg gentager: Endnu har jeg ikke hørt fra nogle, der har fået PHP 5 til at
spille sammen med MySQL under IIS, så Lars er næppe alene med sit problem.

Nedenstående link kan *måske* være svaret, men har ikke lige tid til at
prøve det efter nu (og helt ærligt, så tvivler jeg på, at det virker).
http://se2.php.net/manual/en/install.windows.iis.php

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-12-07 17:32

On Wed, 12 Dec 2007 07:38:15 +0100, "Philip Nunnegaard"
<philip@fjerndettehitsurf.dk> wrote:

> [...]
>spille sammen med MySQL under IIS, så Lars er næppe alene med sit problem.

Jeg har et webhotel liggende ude i byen, som kører IIS 6, php 5.2.5 og
mysql 4.0. Det ligger hos atznet.dk

Det er i øvrigt ikke særlig sjovt, når man normalt og helst sidder med
en php på apache/linux.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 13-12-07 14:47

Philip Nunnegaard wrote:
> Nedenstående link kan *måske* være svaret, men har ikke lige tid til at
> prøve det efter nu (og helt ærligt, så tvivler jeg på, at det virker).
> http://se2.php.net/manual/en/install.windows.iis.php

Har du gjort dette:

# Modify the Windows PATH environment variable to include the PHP
directory. This way the PHP DLL files and PHP executables can all remain
in the PHP directory without cluttering up the Windows system directory.
For more details, see the FAQ on Setting the PATH.

- Alternativt, prøv at flytte dll'erne ind i din system32 mappe.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://gorilla.dk

Fra : Martin

Dato : 11-12-07 21:09

Lars wrote:
> [...]
> installation men der sker ikke noget.
>
> Jeg køre med en Windows 2000 Adv. server

http://se2.php.net/manual/en/install.windows.php
MySQL installerer næsten sig selv :)

Fra : Lars

Dato : 11-12-07 21:28

"Lars" <spam@lars-jacobsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> installation men der sker ikke noget.
>
> Jeg køre med en Windows 2000 Adv. server

Ja, jeg køre IIS

Ja det ved jeg godt mySQL gør, men det hjælper jo ikke ret meget når der er
et eller andet galt med nogle mySQL extension i PHP som ikke virker af en
eller anden årsag.

Fra : ShutEye

Dato : 11-12-07 22:08

> Jeg har prøvet at ændre i den PHP.ini fil som ligger i php mappen efter
> installation men der sker ikke noget.

Du husker at genstarte php efter ændringer i .ini-filen?

Fra : Lars

Dato : 11-12-07 22:14

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Du husker at genstarte php efter ændringer i .ini-filen?

Ja, rebooter