Select count
Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 07-12-07 19:46

Hej håber nogen kan hjælpe mit problem er jeg godt kan selecte count sådan
her

$antal = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM favorit_games WHERE
ip='$ip' AND game_id = '$game_id'"),0) or die(mysql_error());

Men hvis jeg så gør sådan

if (empty($antal))
{

}

Så fungerer det ikke har tjekket om den har noget inhold med og skrive

echo $antal;

den har ikke noget inhold håber nogen kan hjælpe

Fra : Martin

Dato : 07-12-07 22:42

Nikolaj Svendsen wrote:
> [...]
>
> $antal = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM favorit_games WHERE
> ip='$ip' AND game_id = '$game_id'"),0) or die(mysql_error());

din mysql_result returner antal rækker (deriblandt 0)
også er din $antal nemlig ikke empty mere, men nul.

if(!$antal)) {
// Ingen rækker
} else {
// masser af rækker...
}

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-12-07 08:50

On Fri, 07 Dec 2007 22:41:56 +0100, Martin <martin@aarhof.eu.invalid>
wrote:

>din mysql_result returner antal rækker (deriblandt 0)
>også er din $antal nemlig ikke empty mere, men nul.

empty() returnerer nu også true, hvis indholdet er 0:

http://dk2.php.net/empty
==
Returns FALSE if var has a non-empty and non-zero value.

The following things are considered to be empty:

* "" (an empty string)
* 0 (0 as an integer)
* "0" (0 as a string)
* NULL
* FALSE
* array() (an empty array)
* var $var; (a variable declared, but without a value in a class)
==

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 09-12-07 11:54

"Martin" <martin@aarhof.eu.invalid> skrev i en meddelelse

> din mysql_result returner antal rækker (deriblandt 0)
> også er din $antal nemlig ikke empty mere, men nul.

> [...]

Nu ser min kode sådan her ud

$antal = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM favorit_games WHERE
ip='$ip' AND game_id = '$game_id'"),0) or die(mysql_error());

if(!$antal)
{
mysql_query("INSERT INTO favorit_games (ip,game_id) VALUES

('".$ip."','".$game_id."')");

echo "<meta http-equiv='Refresh'
content='1;url=show_game.php?game_id=$game_id'>";
}

men det virker aldså ikke jeg for ikke nogen fejl men den tilføjer det ikke
til sql selvom $antal ikke har noget inhold

Fra : Martin

Dato : 09-12-07 18:08

Nikolaj Svendsen wrote:
> $antal = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM favorit_games WHERE
> ip='$ip' AND game_id = '$game_id'"),0) or die(mysql_error());

Hvis du prøver at skrive
echo "SELECT COUNT(*) FROM favorit_games WHERE
> ip='$ip' AND game_id = '$game_id'";

Er det så det korrekte du får?

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 09-12-07 18:49

> Hvis du prøver at skrive
> echo "SELECT COUNT(*) FROM favorit_games WHERE
>
> Er det så det korrekte du får?

Ja hvis den er "1", for jeg en. Men hvis den er ingenting, for jeg "".

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 09-12-07 15:29

Har enig ikke brug for og vide hvordan jeg for denne kode til at virke bare
hvordan jeg henter antal a rækker ud fra en database

Fra : Birger

Dato : 09-12-07 15:39

"Nikolaj Svendsen" <nes@logtech.dk> skrev i en meddelelse
> Har enig ikke brug for og vide hvordan jeg for denne kode til at virke
> bare hvordan jeg henter antal a rækker ud fra en database

$query = "SELECT * FROM tabel";
if ( $ant_rez = mysql_query( $query)) {
$antal = mysql_num_rows( $ant_rez);
}
else { $antal = 0; }

Vil formentlig kunne betale sig kun at hente et enkelt felt, i stedet for *.

Birger
-----
http://bbsorensen.dk

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 09-12-07 16:31

"Birger" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse
> "Nikolaj Svendsen" <nes@logtech.dk> skrev i en meddelelse
>>

> $query = "SELECT * FROM tabel";
> if ( $ant_rez = mysql_query( $query)) {
> $antal = mysql_num_rows( $ant_rez);
> }
> else { $antal = 0; }
>
> Vil formentlig kunne betale sig kun at hente et enkelt felt, i stedet for
> *.
>

> Birger
> -----
> http://bbsorensen.dk

Spørger nok dumt, men hvor skal jeg så sætte den kode der skal være der hvis
den = 0.

Fra : Birger

Dato : 09-12-07 18:53

> "Birger" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse

> Spørger nok dumt, men hvor skal jeg så sætte den kode der skal være der
> hvis den = 0.

Bagefter...
$antal vil være antallet af rækker i din tabel.
Hvis der ingen rækker er, eller tabellen ikke findes eller noget andet går
galt, er $antal 0.

$query = "SELECT * FROM tabel";
if ( $ant_rez = mysql_query( $query)) {
$antal = mysql_num_rows( $ant_rez);
}
else { $antal = 0; }

if ( $antal > 0 ) {
// Her gør du det, du har brug for at gøre, hvis der er rækker i
tabellen
}

Birger
-----