eksekver fil og returner den som variabel
Fra : MooreHojer

Dato : 26-11-07 08:50

Hej NG

Hvordan gør man smartest følgende?

Jeg vil gerne have et php-script der kan tage en anden fil og gemme dens
indhold i en variabel så der kan arbejdes med teksten.
Den lille hale er dog at den først skal parse filen, altså hvis det
f.eks. er en php, asp eller anden dynamisk filtype skal den først køres
af webserveren og derefter skal resultatet gemmes i min variabel.
Så følgende seudo-kode:

----- side1.php -----

<?php
   $var_tekst = ekserkverFil("side2.php");
?>

----- --------- -----

----- side2.php -----

<?php
   $var_del_1 = ekserkverFil("Dette er");
   $var_del_2 = ekserkverFil("min tekst");
   $var_del_3 = ekserkverFil("jeg har i min variabel.");

   echo $var_del_1 . $var_del_2 . $var_del_3;
?>

----- --------- -----

gerne skulle give mig en variabel $var_tekst der indeholder teksten
'Dette er min tekst jeg har i min variabel'.

Det skulle helst virke både lokalt hvor side1.php og side2.php ligger på
samme server/domæne, men også gerne hvis de ligger på hver sin
server/domæne.

Har forsøgt at søge på google, men synes det var meget forvirrrende,så
hvis nogen kan lede mig i den rigtigeretning vil det være fint

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Dan Storm

Dato : 26-11-07 09:50

MooreHojer skrev:
> [...]
> f.eks. er en php, asp eller anden dynamisk filtype skal den først køres
> af webserveren og derefter skal resultatet gemmes i min variabel.

Når du inkluderer et php script parses scriptet.

Eksempel

side1.php
<?php

   $minVariabel = "Dette er min variabel fra side1.php";
?>

side2.php
<?php
   include("side1.php");
   echo $minVariabel;
?>

Output fra side2.php vil være "Dette er min variabel fra side1.php".

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-11-07 10:00

MooreHojer skrev:

> Jeg vil gerne have et php-script der kan tage en anden fil og gemme dens
> indhold i en variabel så der kan arbejdes med teksten.

Er der noget i vejen for at du laver indholdet af undersiden om
til en funktion der returnerer en variabel? I så fald kan du bare
inkludere den.

Det kan også gøres ved at du starter en session. En
sessionvariabel sat af én hjemmeside lever indtil browseren
lukkes ned - uanset om du springer fra den ene PHP-fil til den
anden.

Men det kommer an på dit design. Prøv at forklare hvorfor det er
vigtigt at holde filerne hver for sig.

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 26-11-07 11:09

MooreHojer wrote:
> [...]
> f.eks. er en php, asp eller anden dynamisk filtype skal den først køres
> af webserveren og derefter skal resultatet gemmes i min variabel.

$tekst = file_get_contents('side2.php');
$tekst = str_replace('hej','hello',$tekst);
echo $tekst;

Fx..

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-11-07 20:13

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er en php, asp eller anden dynamisk filtype skal den først køres af
> webserveren og derefter skal resultatet gemmes i min variabel.

Nedenstående vil hente det parsede resultat af en fil på en vilkårlig
webserver.
$parsedindhold = file("http://domæne.test/minfil.php");

--
Martin Højriis Kristensen