Include med php5.
Fra : christoffer@buur.inf~

Dato : 23-11-07 05:55

Hej.

Jeg har installert wamp5 på min pc, men har lidt problemer med at få
php til at include.
koden jeg bruger er <? include ("midtheader.php"); ?>
Resultatet er at jeg i min kildekode kan se
<? include ("midtheader.php"); ?>

Altså bliver den ikke includet. Jeg har forsøgt med <? include
(midtheader.php); ?> og <? include ('midtheader.php'); ?>, med samme
resultat.

Hvad kan være der blokerer for det?

hvis jeg bruger en $_GET-funktion, bliver den afviklet, og jeg kan
også bruge echo/print, så php er installeret,

Hjælp..

Fra : Dan Storm

Dato : 23-11-07 14:04

christoffer@buur.info skrev:
> [...]

> hvis jeg bruger en $_GET-funktion, bliver den afviklet, og jeg kan
> også bruge echo/print, så php er installeret,

Kunne vi få nogle links til eksempler og kildekode?

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : christoffer@buur.inf~

Dato : 23-11-07 06:20

On 23 Nov., 14:04, Dan Storm <shadyz@_REMOVETHIS_err0r.dk> wrote:

> Kunne vi få nogle links til eksempler og kildekode?
>
> --
> Dan Storm - storm at err0r dot dk /http://err0r.dk
>
> Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
> - Så vigtig er du heller ikke!

Selvfølgelig, men det er lidt svært at se, for problemet opstår kun
lokalt på min pc, ikke når jeg ligger det ud på min server.
http://abonde.net/debbie/ - tekst "midtheader - includet" er
inkluderet, men det kan ikke lade sig gøre lokalt.

På serveren og lokalt bruger jeg
      <? include "midtheader.php"; ?>
På serveren virker det fint, lokalt har jeg lige opdaget at php'en
ikke bliver afviklet lige pludselig.
Jeg kan kun få phpinfo til at fungere i serverroot, men ellers så
fungerer intet php, hverken $_GET eller echo ...

Fra : Dan Storm

Dato : 23-11-07 14:31

> [...]
> Jeg kan kun få phpinfo til at fungere i serverroot, men ellers så
> fungerer intet php, hverken $_GET eller echo ...

Så håber jeg da, der er nogen der har prøvet at bruge wamp der lige kan
træde til, for jeg har aldrig brugt det og kan derfor ikke lige komme på
en mulig løsning.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : N/A

Dato : 23-11-07 14:31

Fra : Mr J..

Dato : 23-11-07 14:34

[...]

Virker som om den ikke læser php joden har du prøvet at starte med <?php
istedet for kun <?

Mvh
Morten

Fra : ShutEye

Dato : 23-11-07 16:07

> [...]
>
>hvis jeg bruger en $_GET-funktion, bliver den afviklet, og jeg kan
>også bruge echo/print, så php er installeret,

Forkert syntax, brug i stedet:
<?php include 'midtheader.php'; ?>
Læs:
http://dk.php.net/manual/en/function.include.php
ISÆR afsnit 16.8!
Det er ikke en function men en construct.

Håber det hjælper :)

Fra : Martin

Dato : 23-11-07 17:50

christoffer@buur.info wrote:
> [...]
>
> Altså bliver den ikke includet. Jeg har forsøgt med <? include
> (midtheader.php); ?> og <? include ('midtheader.php'); ?>, med samme

2 muligheder...

1:
Brug <?php istedet for <?
Den bedste metode, så man slipper for at tjekke igennem altid - da denne
virker hver gang, uanset server indstillingerne

2:
Ændrer short_open_tag i php.ini og ændrer off til on
Ikke særlig god, da det ikke altid er tilladt at ændre i php.ini filen -
så hvis du ikke kan ændrer det på dit måske kommende webhotel, så skal
du alligevel bruge metode 1 - så derfor brug metode 1 :)

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 23-11-07 18:02

> [...]
> så hvis du ikke kan ændrer det på dit måske kommende webhotel, så skal du
> alligevel bruge metode 1 - så derfor brug metode 1 :)

Nu var Christoffers problem der kun, når han testede det på sin egen
computer. Ikke ude på webhotellet, så jeg vil tro, at din metode 2 skulle
kunne gøre det, hvis ingen af de andre forslag i tråden virker.

Personligt foretrækker jeg at skrive "<?php" hver gang. Så er jeg sikker på,
at dét i hvert fald virker uanset serveropsætning.

Fra : christoffer@buur.inf~

Dato : 24-11-07 09:13

On 23 Nov., 18:02, "Philip Nunnegaard" <phi...@fjerndettehitsurf.dk>
wrote:

> [...]
>
> Personligt foretrækker jeg at skrive "<?php" hver gang. Så er jeg sikker på,
> at dét i hvert fald virker uanset serveropsætning.

Hmm, tak for hjælpen allesammen.

Problemet ser pt sådan her ud - Tilgår jeg siden via wamp og bruger
url http://localhost/....,php istedet for c:/wamp.... så virker det.
Så jeg går ud fra det er noget med hvilke porte der bliver brugt hvor.
I hvertfald har jeg fundet ud af en midlertidig løsning som så må du
for nu.

Tak

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 24-11-07 22:48

> Problemet ser pt sådan her ud - Tilgår jeg siden via wamp og bruger
> url http://localhost/....,php istedet for c:/wamp.... så virker det.

Jamen så er problemet løst.
Tilgår du det via c:/..., vil det aldrig virke.
Sådan er det også på min computer. Ved at tilgå det via c:/inetpub/... (som
er stien hos mig) går jeg uden om serveren, og dermed vil den bare læse asp-
og php-kode som tekst eller uforståeligt html.
Det _skal_ tilgås via http://localhost.