Hjælp, jeg har mistet en php-fil
Fra : Svend Thorhauge

Dato : 20-11-07 12:19

Hej NG,

Jeg har netop lavet en ny hjemmeside, på hvilken der er en
tilmelding til en mailingliste. Men det virker ikke,
hvortilmeldingsformen peger på en php-fil, der er forsvundet fra
serveren. problemet er, at der var udbyderen, der i sin tid
lavede filen for mig, og nu har de ikke tid til at rekonstruere
den.

Jeg kan huske, at der var to php-filer. Den ene hele
mailinliste2.php (den der er væk) den anden hedder mail.php og
har følgende indhold:

<?
$strRecipient = "listserv@distinktion.dk";
$strPassword = "mailingliste";

if(!$_POST["name"] && !$_POST["email"]) {

exit("no parameters found");

}

if($_POST["name"] && $_POST["email"]) {
$messagebody = $_POST["submit"] . " " . $strPassword . " " .
$strMailinglist . ", " . $_POST["email"].",
'".$_POST["name"]."'";
mail( $strRecipient, $subject,
$messagebody, "From: ".$_POST["email"]);

if($_POST["submit"] == "join") {
print "Adressen ". $_POST["email"]." er nu Tilmeldt mailing
listen";
}
if($_POST["submit"] == "leave") {
print "Adressen ". $_POST["email"]." er nu Frameldt mailing
listen";
}
}

?>

Pointen er, at kodeord etc. skal ligge serversite. Men jeg ved
INTET om php, til gengæld har jeg en deadline i aften.

Er der nogen, der eventuelt bare kan hjælpe mig til et link?

Svend

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 20-11-07 13:23

Svend Thorhauge skrev:
> Er der nogen, der eventuelt bare kan hjælpe mig til et link?

Hvilket link skulle vi kunne hjælpe med? Du siger at det er din udbyder
der lavede det i sin tid? Så har vi jo heller ikke mulighed for at
genskabe scriptet.

Måske en venlig sjæl vil hjælpe hvis du kan fortælle hvad scriptet skal
kunne, hvor det skal bruges og andre ting som er vigtige.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Svend Thorhauge

Dato : 20-11-07 13:34

> Måske en venlig sjæl vil hjælpe hvis du kan fortælle hvad scriptet skal
> kunne, hvor det skal bruges og andre ting som er vigtige.

Hej Dan, Jeg er da ikke for god til formidling i dag.

På sitet www.distinktion.dk/about.shtml er der forneden en
tilmelding/framelding til en mailingliste. For at undgå at kodeord etc.
fremgik af kildekoden, fik vi i sin tid lavet to php-filer, som holdt
koderne serversite. Det er denne form, jeg skal have genskabt, men jeg ved
intet om php...

Giver det bedre mening?

Fra : Dan Storm

Dato : 20-11-07 20:57

Svend Thorhauge skrev:
> [...]
> fremgik af kildekoden, fik vi i sin tid lavet to php-filer, som holdt
> koderne serversite. Det er denne form, jeg skal have genskabt, men jeg ved

Ikke specielt. Jeg har stadig ingen idé om hvad det er du skal have
lavet, udover at have genskabt en fil, hvis funktion/formål jeg ikke kender.

Hvad er det specifikke formål med filen?

Hvad er filens funktion?

Hvad er det der ikke længere virker?

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Svend Thorhauge

Dato : 22-11-07 15:48

> Ikke specielt. Jeg har stadig ingen idé om hvad det er du skal have
> lavet, udover at have genskabt en fil, hvis funktion/formål jeg ikke kender.

Hej Dan,

Jeg fik løst det professionelt, så nu virker det. Dette var nemlig et godt
eksempel på, at man selv skal have en hvis portion viden for at kunne spørge
efter det rette svar.