Hjælp til script (php + mySQL)
Fra : Stig Sørensen

Dato : 15-11-07 07:12

Jeg er igang med at lave et nyhedsscript, der henter data fra en
database.
Jeg ønsker at mine brugere kan kommentere nyheden, hvis jeg synes det.
Derfor har jeg gjort således, at hvis der må (eller behøver)
kommentarer på nyheden, kan jeg angive en topic id til et emne i et
phpBB forum i database-tabellen (id_kommentar).

Jeg har herved forsøgt at gøre således, at hvis id_kommentar så skal
der ikke laves et link til, hvor man kan skrive en kommentar til
nyheden, hvis jeg har angivet en id så skal linket laves med id'et.

Jeg har lagt koden op her da jeg mener det ville være mere
overskueligt:
http://pastebin.com/m676f4c65

Det virker meget godt efter hensigten faktisk, og det kan ses i
praksis her:
http://test.billig-scooter.dk/

Eneste problem er, at nyheden i midten ("Endnu en overskrift") er
id_kommentar == 0, men alligevel laver den et link. Men dette link er
den samme som øverste nyhed.
Da jeg ikke havde tilføjet den øverste nyhed, så lavede scriptet ikke
noget link til ("Endnu en overskrift")-nyhed, men så snart jeg
tilføjede den øverste, som er med id_kommentar, ja så laver scriptet
samme kommentar-link til begge nyheder.

Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor.

Nogle der kan hjælpe?

Fra : Dan Storm

Dato : 15-11-07 15:53

Stig Sørensen skrev:
> Jeg har lagt koden op her da jeg mener det ville være mere
> overskueligt:
> http://pastebin.com/m676f4c65

For den smule kode ville det være nemmere at paste det her imo.

> [...]
> noget link til ("Endnu en overskrift")-nyhed, men så snart jeg
> tilføjede den øverste, som er med id_kommentar, ja så laver scriptet

Problemet ligger i du ikke får overskrevet din $lav_kommentar variabel
og derfor vil den bruge den variabel du dannede før.

Rettet udgave:

// Henter nyheder
$query_hent_nyheder = mysql_query("SELECT * from phpbb_nyheder ORDER BY
id DESC");
while($row = mysql_fetch_assoc($query_hent_nyheder))
{
   // Lav et link til kommentarer hvis ID angivet
   if($row['id_kommentar'] == 0) {
      $lav_kommentarlink = "";
   }
   else
   {
      $query_antal_kommentarer = mysql_query("SELECT * FROM phpbb_posts
WHERE topic_id=".$row["id_kommentar"]);
      $num_rows = mysql_num_rows($query_antal_kommentarer) -1;
      $lav_kommentarlink = "<a
href=\"http://www.billig-scooter.dk/about".$kommentarlink.".html\">Kommentarer(".$num_rows.")";
   }
   echo "\t\t<h2>".$row['overskrift']."</h2>\n"
      ."\t\t<p class='tid'>12:00 - 01/01/2007</p>\n"
      ."\t\t<p>".$row['resume']."</p>\n"
      .$lav_kommentarlink."\n"
      ."<hr />\n";

}

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Stig Sørensen

Dato : 15-11-07 08:13

On 15 Nov., 15:52, Dan Storm <shadyz@_REMOVETHIS_err0r.dk> wrote:

> Problemet ligger i du ikke får overskrevet din $lav_kommentar variabel
> og derfor vil den bruge den variabel du dannede før.

Tusind tak! Det virker lige præcis som jeg ønsker det..
Og så fik jeg også lært at \t laver et tabulator-indryk i et echo ;)

Mange tak.

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Dan Storm

Dato : 16-11-07 08:14

Stig Sørensen skrev:
> Tusind tak! Det virker lige præcis som jeg ønsker det..
> Og så fik jeg også lært at \t laver et tabulator-indryk i et echo ;)

Det gør sig kun gældende når du bruger double quotes.
<url: http://www.php.net/manual/en/language.types.string.php>

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : N/A

Dato : 16-11-07 08:14