Afvikle PHP lokalt på computeren
Fra : ZUZ3L

Dato : 14-11-07 22:38

Goddag

Jeg får ofte lavet PHP-løsninger af programmører. Jeg husker en gang
da jeg selv rodede lidt med PHP og ASP. Der installerede jeg noget på
min daværende computer, så jeg kunne emulerer en server. Altså afvikle
PHP-kode i min browser, med et site der lå lokalt på min computer.

Er der nogen der kender til det??

//ZUZ3L

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-11-07 22:46

ZUZ3L <kennethbrogger@gmail.com> wrote in news:1195076264.533439.158690@
57g2000hsv.googlegroups.com:

> da jeg selv rodede lidt med PHP og ASP. Der installerede jeg noget p†
> min dav‘rende computer, s† jeg kunne emulerer en server. Alts† afvikle
> PHP-kode i min browser, med et site der l† lokalt p† min computer.

Du behøver skam ikke emulere en server - du ka bare installere en. Apache
og PHP spiller fint sammen, også på en Windows maskine.

Fra : Jacob Ask

Dato : 15-11-07 08:52

ZUZ3L wrote:
> [...]
> min daværende computer, så jeg kunne emulerer en server. Altså afvikle
> PHP-kode i min browser, med et site der lå lokalt på min computer.

Jeg har lige selv rodet lidt med det, da jeg havde brug for at teste en
side med php/MySQL lokalt.

Er det kun php er det nemmeste vidst at benytte IIS (Hvis du har XP Pro)
og så installere php (søg google på IIS +php og du vil få en del tutorials).

Skal du bruge både php og MySQL så var den nemmeste løsning jeg fandt
frem til WAMP (http://www.wampserver.com/en/) Det er lige til at sætte
op og fungerer lige ud af kassen uden problemer. Det eneste jeg stødte
på var at memory_limit var sat lidt lavt for php - men det er ret nemt
at rette.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 15-11-07 10:15

> [...]
> min daværende computer, så jeg kunne emulerer en server. Altså afvikle
> PHP-kode i min browser, med et site der lå lokalt på min computer.

Skal du _kun_ køre med PHP (og evt. MySQL), kan du køre med XAMP (eller
hedder det XAMPP?)
Vil du derimod også have den til at forstå ASP, bør du installere IIS
(virker dog ikke på XP Home eller Vista Home Basic).
IIS skulle gerne ligge på din Windows-CD.

Efter du har installeret IIS, installerer du så PHP og MySQL.

Bemærk, at PHP 5 ikke spiller sammen med MySQL på IIS. Endnu er jeg i hvert
fald ikke blevet modsagt på dette punkt, så jeg nøjes selv med PHP 4.4.1 og
MySQL 3.23.49.

I IIS skal du derefter ind og rode med noget ISAPI-filtre. Jeg husker ikke
lige den præcise fremgangsmåde, men den ville jeg kunne finde frem senere,
hvis det er.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-11-07 17:50

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i en meddelelse

> Skal du _kun_ køre med PHP (og evt. MySQL), kan du køre med XAMP (eller
> hedder det XAMPP?)

Det hedder xamPP , har dog ikke de store erfaringer med den.

Til test/udviklingsbrug brug kan jeg anbefale easyphp.org

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-11-07 23:00

Sune Storgaard wrote:

> Det hedder xamPP , har dog ikke de store erfaringer med den.

Den fungerer glimragende.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : ShutEye

Dato : 21-11-07 12:35

>Goddag

Hej

> [...]
>min daværende computer, så jeg kunne emulerer en server. Altså afvikle
>PHP-kode i min browser, med et site der lå lokalt på min computer.

Bruger selv IIS (win xp pro) + sidste nye php fra php.net, ikke svært at
installere og virker fint.