htmlentities på flere $rows - bøvlet
Fra : Stig Sørensen

Dato : 14-11-07 17:57

Hej alle.

Jeg er ny inde for PHP og bruger php.net rigtig meget.
Jeg er dog løbet ind i et nyt problem med htmlentities - eller er
reelt ikke et problem, jeg vil bare mene at der må være en nemmere og
bedre måde at gøre det på, men jeg kan ikke finde ud af hvordan.

Jeg har følgende kode:

// Henter 10 nyeste emner
$query_nyeste_emner = mysql_query("SELECT * FROM phpbb_topics WHERE
forum_id!=13 AND forum_id!=15 ORDER BY topic_id DESC LIMIT 10");

// Udskriver nyeste emner
while($row = mysql_fetch_assoc($query_nyeste_emner))
{
echo "<a href='http://www.billig-scooter.dk/about" .
$row['topic_id'] . ".html' title='".htmlentities($row['topic_title'],
ENT_QUOTES)."'>" . $row['topic_title'] . "</a><br />
";
}

Som det kan ses vil jeg undgå både dobbelte og enkelte citationstegn
( " og ' ) og har gjort dette ved $row['topic_title'].
Jeg kunne godt tænke mig at undgå citationstegnene på de andre $rows
som jeg echo'er.
Men vil det nemmeste virkelig være at lave htmlentities, ENT_QUOTES på
de to andre?
Jeg tænker, hvis jeg nu havde 20 $rows så ville det jo være en del
ekstra gentagende kode, i mit tilfælde kan jeg da godt leve med det,
da jeg kun har 3.

Men kan jeg gøre det med mindre - og måske mere optimal kode?

På forhånd mange tak for konstruktive svar.

Fra : Dan Storm

Dato : 14-11-07 22:06

Stig Sørensen skrev:
> Hej alle.
>
> Jeg er ny inde for PHP og bruger php.net rigtig meget.

Som jeg svarede i den oprindelige tråd; Der findes ikke noget der hedder
php.net. Det hedder PHP og php.net er PHP's website.

> Men kan jeg gøre det med mindre - og måske mere optimal kode?

Du kan ikke rigtigt optimere det mere end det du selv foreslår.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Stig Sørensen

Dato : 14-11-07 22:25

On 14 Nov., 22:06, Dan Storm <shadyz@_REMOVETHIS_err0r.dk> wrote:

> Som jeg svarede i den oprindelige tråd; Der findes ikke noget der hedder
> php.net. Det hedder PHP og php.net er PHP's website.

Dét som jeg mener med at jeg bruger php.net, er at jeg går ind på
php.net og undersøger først om jeg selv kan løse problemet før jeg
spørger herinde.
Jeg synes det er vigtigt at man prøver at gøre en indsats selv inden
man spørger om hjælp.

Jeg ved ikke om du hænger dig i ordkløveri eller om du bare misforstod
mig.

> Du kan ikke rigtigt optimere det mere end det du selv foreslår.

Super. Tak for hjælpen, det er da dejligt at jeg gjorde det rigtigt
fra starten så ;)