newsbin.cybercity.dk
Fra : Kent Friis

Dato : 21-01-08 17:43

Er newsbin.cybercity.dk nedlagt?
http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/opsaetningsvejledninger/nyhedsgrupper/outlook_express_6_0/
refererer stadig til den, og google groups finder også masser af
posts der ser ud til at være sendt derfra, men når jeg forsøger
at connecte til den får jeg timeout.

$ telnet newsbin.cybercity.dk nntp
Trying 212.242.40.196...
telnet: connect to address 212.242.40.196: Connection timed out

Virker den for andre? Og hvis den gør, hvilket IP-nummer har den?
(Bare lige hvis det skulle være min DNS der er f*cked up).

Mvh
Kent

PS: Ja, jeg ved godt jeg ikke poster gennem new.cybercity.dk, men
jeg har brugt sunsite siden længe før jeg skiftede til cybercity.
Jeg firmabetalt ADSL hos cybercity, så det burde være deres
newsserver jeg skal have fat i.

Fra : Niklas Petersen

Dato : 21-01-08 18:12

Kent Friis wrote:
> Virker den for andre? Og hvis den gør, hvilket IP-nummer har den?
> (Bare lige hvis det skulle være min DNS der er f*cked up).

Den virker fint for mig, fra en Fullrate forbindelse:

%telnet newsbin.cybercity.dk nntp
Trying 212.242.40.196...
Connected to newsbin.cybercity.dk.
Escape character is '^]'.
502 You have no permission to talk. Goodbye.
Connection closed by foreign host.

Fra : Kent Friis

Dato : 21-01-08 18:44

Den Mon, 21 Jan 2008 18:11:39 +0100 skrev Niklas Petersen:

> [...]
> Connected to newsbin.cybercity.dk.
> Escape character is '^]'.
> 502 You have no permission to talk. Goodbye.

Så fatter jeg da slet ingenting. Så kan det ikke engang være at
man har glemt at åbne for den IP-range jeg sidder på i filtret, når
de åbenbart ikke filtrerer non-CC IP-adresser.

Det kunne jeg egentlig selv have testet ved at forsøge fra en
server på arbejdet, men jeg havde ikke lige overvejet at der
måske var åbent når man ikke kommer fra en CC IP-adresse. Jeg
har så prøvet at sammenligne traceroute, de to sidste hop
før newsbin er ens, men hjemmefra timer den så ud ved newsbin,
hvor den fra serveren på arbejdet får newsbin med.

Hvad pokker har de gang i?

Mvh
Kent