Confit de canard - andet forsøg
Fra : Jens Bruun

Dato : 20-01-08 19:53

Jeg leger videre med al mit gåse- og andefedt. Denne gang med to ferske
berberi-andebryster, da ferske andelår tilsyneladende ikke er til at
opdrive.

Jeg forsøgte med lidt lettere sprængning - dvs. lidt mindre salt og kun i
fem timer. Herefter en tur i fedtgryden og klukke i et par timer.

Kødet har en fin konsistens og farve, men er stadig lidt for salt til min
smag. Hvor vigtig er saltningen/sprængningen inden kogning i fedt? Jeg kan
se, der trækkes en del væde ud under nedsaltningen, og det er vel også
formålet, men hvor vigtigt er det for en god confit de canard?

Og et tillægsspørgsmål: Hvor længe kan gåse-/andefedt overleve i et køleskab
inden det harskner så meget, at det ikke længere kan bruges til
"confittering"?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.