MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Exportere email i Outlook express
Fra : Steen

Dato : 20-01-08 18:14

Hej,

jeg vil gerne exportere eller tage backup af mine emails, da jeg er
ved at skulle have ny computer.

Jeg har prøvet at finde .wab filerne, men dem kan jeg ikke finde.

Er der nogen der kan hjælpe med, hvor jeg finder mine emails, så jeg
kan få dem med over på den nye computer.

Håber nogen kan hjælpe.

Hilsen

Steen

Fra : Carl Drud

Dato : 20-01-08 18:19

http://insideoe.com/files/

http://insideoe.com/backup/

--
Carl

Fra : Henning

Dato : 20-01-08 18:25

On Sun, 20 Jan 2008 18:14:22 +0100, Steen <steengod@XXXhotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Er der nogen der kan hjælpe med, hvor jeg finder mine emails, så jeg
>kan få dem med over på den nye computer.

Brug Express Assist fra www.ajsystems.com i stedet. Så kan du
eksportere alle kontiindstillinger incl. passwords osv.
Det er gratis at prøve 15 dage, er fuldt funktiosdygtigt alle 15 dage.

Fra : Leif

Dato : 20-01-08 19:51

"Henning" <nej@tak.invalid> wrote in message

> Brug Express Assist fra www.ajsystems.com i stedet. Så kan du
> eksportere alle kontiindstillinger incl. passwords osv.
> Det er gratis at prøve 15 dage, er fuldt funktiosdygtigt alle 15 dage.

Kan ikke lige se om den også kan hjælpe med at overføre NG listerne??
Så man slipper for at abbonnere på dem igen og stadig følge indlæg
uanset alder.

Mvh, Leif

Fra : Pico

Dato : 20-01-08 19:58

Leif wrote:
> [...]
>
> Kan ikke lige se om den også kan hjælpe med at overføre NG listerne??
> Så man slipper for at abbonnere på dem igen og stadig følge indlæg

Prøv at se her, mange råd osv.:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/emne.php?id=156
--
MVH
Pico

Fra : Jørgen E.

Dato : 20-01-08 22:15

"Steen" <steengod@XXXhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> jeg vil gerne exportere eller tage backup af mine emails, da jeg er
> ved at skulle have ny computer.
>
> Jeg har prøvet at finde .wab filerne, men dem kan jeg ikke finde.

De hedder ikke wab men .dbx og du kopierer bare hele mappen
og henviser til den hvor du nu vælger at lægge den i din ny-installation
fra OE.
Hvis du gemmer en enkelt fil døbes den wap, men hver mappe i OE
samler mails i en dbx-fil.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-01-08 00:09

"Jørgen E." <je-2@post.cybersity.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> fra OE.
> Hvis du gemmer en enkelt fil døbes den wap, men hver mappe i OE
Det er ikke korrekt. Hvis man gemmer en enkelt fil, hedder den eml. Wab
filen er den fil, som indeholder adressekartoteket.
For at man kan se dbx og wab skal man i Stifinder under Funktioner - Vis
ændre indstillinger, således at man kan se systemfiler og skjulte filer og
mapper.
Hvis ikke man lige kan finde deres placering, skal man i Stifinder bare søge
ved at trykke på F3 og huske at ændre søgeindstillinger, således at der også
søges i skjulte mapper m.m.
I OE er der iøvrigt også mulighed for, at man bare kan bruge de
eksportfunktioner der er både med meddelelser, adressekartotek og selve
opsætning med servere, password osv.
Efterfølgende importere det hele igen og man er kørende.

Kurt

Fra : Steen

Dato : 21-01-08 09:16

On Mon, 21 Jan 2008 00:08:43 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

> [...]
>opsætning med servere, password osv.
>Efterfølgende importere det hele igen og man er kørende.

hvis jeg vælger exporter - meddelelser i Outlook express, kommer der
en fejlmeddelelse med at der er fejl i at initialisere MAPI

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-01-08 19:07

"Steen" <steengod@XXXhotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>

> hvis jeg vælger exporter - meddelelser i Outlook express, kommer der
> en fejlmeddelelse med at der er fejl i at initialisere MAPI

Den kender jeg ikke lige løsningen på. Men du har jo stadig den mulighed, at
du simpelthen tager en kopi af din wab fil og en kopi af hele den mappe,
hvor dine dbx filer ligger. Sluttelig kan du under Funktioner-Konti lave en
eksport af dine internetindstillinger, som som medtager servernavne,
passwords osv og gemmer det i en iaf fil. Denne fil kan så importeres, og
din wab fil kan du også importere igen. Dbx filerne m.m. lægges bare tilbage
hvor de lå, så er du kørende.

Kurt

Fra : Jørgen E.

Dato : 23-01-08 00:40

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke korrekt. Hvis man gemmer en enkelt fil, hedder den eml. Wab filen er den
> fil, som indeholder adressekartoteket.

Det er korrekt - jeg lod mig rive med at der var skrevet wap og tænkte ikke - beklager :-/