Update overskriver alle poster
Fra : Palle Hansen

Dato : 20-01-08 16:59

Hej.
Min SQL UPDATE sætning overskriver alle poster i databasen.
Er der nogen der kan se hvorfor:
strSQL="UPDATE Settings SET [Dato]='" & Request.Form("Dato") &
"', Kundenr= '" & Request.Form("Kundenr") & "', Fornavn= '" &
Request.Form("Fornavn") & "', Efternavn = '" &
request.form("Efternavn") & "', Adresse = '" &
request.form("Adresse") & "', Postnr = '" &
request.form("Postnr") & "', City = '" & request.form("City") &
"' , Email = '" & request.form("Email") & "' , Admin_ID = '" &
request.form("Admin_ID") & "' , Admin_Pass = '" &
request.form("Admin_Pass") & "' WHERE id = " & ("ID") &" "

MVH
PTH

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Jensen

Dato : 20-01-08 19:12

Palle Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hej.
> Min SQL UPDATE sætning overskriver alle poster i databasen.
> Er der nogen der kan se hvorfor:

> request.form("Admin_Pass") & "' WHERE id = " & ("ID") &" "

Jeg er ret sikker på at det er her: WHERE id = " & ("ID") &"

Vil gætte på at du mangler request.form eller hvad du nu henter
foran ("ID")

Fra : Palle Hansen

Dato : 20-01-08 19:48

Martin Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Jeg er ret sikker på at det er her: WHERE id = " & ("ID") &"
>
> Vil gætte på at du mangler request.form eller hvad du nu henter
> [...]
Hej Martin.
Er ikkke helt med på hvad du mener. Jeg har ikke andet foran ID
end havd der allerede står i koden. Har prøvet med request.form
som du har skrevet men får denne fejlkode: Syntax error (missing
operator) in query expression 'id ='.

Fra : Martin

Dato : 21-01-08 10:11

> [...]
> end havd der allerede står i koden. Har prøvet med request.form
> som du har skrevet men får denne fejlkode: Syntax error (missing

Du vil update en post i din database hvor id = noget

Hvor finder du det ID som du vil update?
Har du det gemt i en skjult felt, har du det i en querystring eller
hvor har du ID'et som skal updates?

Fra : Palle Hansen

Dato : 21-01-08 12:20

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
>
> Hvor finder du det ID som du vil update?
> Har du det gemt i en skjult felt, har du det i en querystring eller

Jeg henter ID'et til min "edit2 side sådan:
strSQL= "Select * FROM Settings Where ID =("&
Request.Querystring("id") &")"

Fra : Martin Jensen

Dato : 21-01-08 12:51

Palle Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Jeg henter ID'et til min "edit2 side sådan:
> strSQL= "Select * FROM Settings Where ID =("&
> Request.Querystring("id") &")"

Så vil jeg gætte på at du skal skrive

WHERE id = " & request.querystring("ID") &" "

Hvis det kan du prøve at udskrive din SQL string

Fra : Jørgen Müller

Dato : 21-01-08 12:46

Palle Hansen skrev:
> Min SQL UPDATE sætning overskriver alle poster i databasen.
> Er der nogen der kan se hvorfor:

Man skal altid udskrive sin sql sætning før man bruger den:
response.write strSQL
response.end

så er du sikker på, den indeholder de data, der skal være der og ikke
overskriver andre data.

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : Palle Hansen

Dato : 21-01-08 13:07

Jørgen Müller wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> response.write strSQL
> response.end
>
> så er du sikker på, den indeholder de data, der skal være der og ikke

Jeg får alt med undtagen id'et. Kan simpelthen ikke se hvorfor der ikke
er nogen værdi i id, når det er det rigtigt id som jeg ind til "edit"
siden. Har jo prøvet at holde musen henover gem knappen og her står det
rigtigt nok. Men alligevel får jeg fejl i selve "update", og her er
altså pludselig ikke noget id. hmmmm
Jeg henter som sagt id'et via dette: <form
action="admin_update.asp?=<%=Request.Querystring("id")%>" method="post"
name="form">

kan du se fejlen?

Fra : Jørgen Müller

Dato : 22-01-08 13:47

Palle Hansen Skrev:
>Jeg henter som sagt id'et via dette: <form
>action="admin_update.asp?=<%=Request.Querystring("id")%>" method="post"
>name="form">
>kan du se fejlen?

SVJH kan man ikke overføre parametre via form action men skal bruge et
hidden felt i stedet!
<form action="admin_update.asp" method="post" name="form1">
<Input type="hidden" name="MitID" value="<%=Request.Querystring("id")%>" />

Nu kan du tilgå værdien i admin_update.asp vha Request.QueryString("MitID")
--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 22-01-08 21:05

"Jørgen Müller" <hundige@paradis.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> <form action="admin_update.asp" method="post" name="form1">
> <Input type="hidden" name="MitID" value="<%=Request.Querystring("id")%>"

Det kan man godt (har selv afprøvet det), men så skal man jo lige huske, at
lige præcis dén variabel ikke kaldes ved request.form, men via
request.querystring.
Noget andet er så, at jeg ikke vil anbefale det, og jeg ville i stedet sætte
den i et hidden-felt, sådan som du selv foreslår.

Fra : Leif Neland

Dato : 28-01-08 18:02

Palle Hansen skrev:

> [...]
> Jeg henter som sagt id'et via dette: <form
> action="admin_update.asp?=<%=Request.Querystring("id")%>" method="post"

Dit link bliver til "admin_update.asp?25"
dvs der er intet, der fortæller at 25 er "id"

Enten skal admin_update.asp bare bruge

id=Request.Querystring (dvs uden parametre)

Eller din link skal være

....action="admin_update.asp?id=<%=Request.Querystring("id")%>"
method="post"...

Men det er nu mere reelt at overføre værdien som et hidden felt.

<input type='hidden' name='id' value='<%=Request.Querystring("id")%>'>

Specielt, når id er et nøglefelt.

Hvis jeg nu var ond, så ville jeg kalde dit script med
"admin_update.asp?id=8 or 1=1"

Så ville alle poster i din tabel blive blanket ud...

Leif