re: Bundgarns-begynder
Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 15-07-01 07:06

Hej,

Tak for alle de svar jeg har fået PRIVAT, da denne gruppe åbenbart kun er
for stangbrugere og ikke garn ???

/HHA

Fra : Heino Strauss

Dato : 15-07-01 22:33

> Tak for alle de svar jeg har fået PRIVAT, da denne gruppe åbenbart kun er
> for stangbrugere og ikke garn ???

Det er jeg ked af at høre, jeg er også til stang og trolling men har da
overvejet at købe et bundgarn , bare for at få et par flade, da de smager
ski.. godt, men når jeg fisker er det den blanke det gælder.

Så derfor fuldte jeg dit indlæg, uden held, men det da rart at høre du har
fået noget ud af det.

M.V.H. Heino
strauss@tv.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-07-01 23:44

Heino Strauss wrote:

> Det er jeg ked af at høre, jeg er også til stang og trolling men har da
> overvejet at købe et bundgarn , .........cut........

Hvis du lige tænker dig om - er det så ikke meget naturligt at
redskabsfiskerne ikke er så velsete i denne gruppe........?

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Heino Strauss

Dato : 16-07-01 02:20

Ja Niels

jeg giver dig ret og hader også selv når man kommer ud til sit "spot" er der
fyldt med garn.

Men ved at have debat herinde bliver nutidige og fremtidige
fritids-garnfiskere klar over problemet og tænker sig lidt om næste gang de
sætter garn.

P.S. PLEASE lad ikke dette starte endnu en lang debat om garnfiskere, de
skal nok komme, så lad tråden slutte her `ik, tak

M.V.H. Heino

Fra : Alex Linaa

Dato : 16-07-01 12:16

Niels Ebbesen wrote:

> Hvis du lige tænker dig om - er det så ikke meget naturligt at
> redskabsfiskerne ikke er så velsete i denne gruppe........?

Øhhhh...jeg synes at kunne huske, at have set et eller andet om ruser
til krebs, men det var måske stangruser?

Face it Ebbesen, du har undermineret din egen modstand mod redskaber her
i gruppen.

vh
Aex Linaa

Fra : Erik Munck

Dato : 16-07-01 13:51

Hvorfor er redskabsfiskerne ringere end stangfiskere - argumenter der nu
fremkommer, skal ikke kunne hæftes på stangfiskere - argumenter bør kun være
gyldige for redskabsfiskere ( en stang er jo også et redskab ).

Erik Munck

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 16-07-01 15:38

selvfiskende redskaber om du vil?..

dette er en nyhedsgruppe omhandlende lystfiskeri, ikke fritidsfiskeri, og
der er ikke snak om ringere folk (ikke fra min synsvinkel ihvertfald) kun
forkerte grupper..

mvh.
Karsten H. Hansen

Fra : John Hewalo

Dato : 23-07-01 09:37

On Mon, 16 Jul 2001 15:37:30 +0100, "Karsten Hammer Hansen"
<karsten@funcom.com> wrote:

Jeg svarer lige selv om det måske er lidt sent. (grundet ferie)

>selvfiskende redskaber om du vil?..

Når jeg sidder på havnen med min bundsnøre fisker jeg vel
egentligt med et "selvfiskende" redskab?

>dette er en nyhedsgruppe omhandlende lystfiskeri, ikke fritidsfiskeri, og
>der er ikke snak om ringere folk (ikke fra min synsvinkel ihvertfald) kun
>forkerte grupper..

Fritidsfiskeri er også lystfiskeri i d.f.l sammenhæng, det har
tidligere debat i dk.admin påvist, så debat om garnfiskeri er
onn-topic i denne gruppe.

Jeg fisker af lyst i min fritid og er dermed lystfisker.
--

John

Intet er umuligt for den som ikke selv skal gøre det!

Fra : -- kent --

Dato : 23-07-01 12:18

On Mon, 23 Jul 2001 10:37:27 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> John
Hewalo wrote:

> [...]
>onn-topic i denne gruppe.
>
>Jeg fisker af lyst i min fritid og er dermed lystfisker.

Jeg syns man skal bruge ordet sportsfiskeri istedet for lystfiskeri. I
Sverige er man sportsfisker (sportfiskare) hvis man bruger en stang.
Fritidsfiskere bruger net og ruser (man kan også bruge ordet
husbehovsfisker).

Den svenske sporsfiskernewsgruppe heder swnet.fritid.sportfiske og indlæg
om netfiske er _meget_ sjældne der.

Så jeg sku' ville foreslå en ny newsgruppe, dk.fritid.sportsfiskeri, hvor
det i fundatsen er klart udsagt at indlæg om netfiske og lignende er
off-topic.

Fra : John Hewalo

Dato : 23-07-01 17:40

On Mon, 23 Jul 2001 13:17:30 +0200, -- kent --
<kent_r_kendt@yahoo.dk> wrote:

>Jeg syns man skal bruge ordet sportsfiskeri istedet for lystfiskeri.

Ok.
Jeg opfatter mig dog ikke som sportsmand, men som en der fisker
af lyst i min fritid, med det/de redskaber jeg finder fornøjelse
ved.

>Sverige er man sportsfisker (sportfiskare) hvis man bruger en stang.

Ok.

>Fritidsfiskere bruger net og ruser (man kan også bruge ordet
>husbehovsfisker).

Husbehovfisker syntes jeg lyder mærkeligt.

>Den svenske sporsfiskernewsgruppe heder swnet.fritid.sportfiske og indlæg
>om netfiske er _meget_ sjældne der.

Den gruppe læser jeg ikke.

>Så jeg sku' ville foreslå en ny newsgruppe, dk.fritid.sportsfiskeri, hvor
>det i fundatsen er klart udsagt at indlæg om netfiske og lignende er
>off-topic.

Ok, du kan jo prøve med en OTD i dk.admin
Jeg tror nu ikke det bliver så nemt igen at få oprettet en sådan
gruppe, det viste den sidste debat om emnet, men du kan jo prøve.

Personligt støtter jeg ikke en sådan gruppe, og vil ikke selv
holde den.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-07-01 13:30

John Hewalo wrote:

> Jeg fisker af lyst i min fritid og er dermed lystfisker.

- og dem fisker med erhvervsfisker redskaber i deres fritid er
fritidfiskere, altså en slags erhversfisker der fisker i fritiden.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : holst

Dato : 16-07-01 21:42

> Hvis du lige tænker dig om - er det så ikke meget naturligt at
> redskabsfiskerne ikke er så velsete i denne gruppe........?

Er det virkelig alle i den her NG, der deler denne destruktive holdning
overfor fritidsfiskeri?? Eller repræsenterer den i virkeligheden kun NE's
holdning!!
Dialog...kunne måske være en ide!!!

MVH
Holst

Fra : -- kent --

Dato : 16-07-01 21:58

On Mon, 16 Jul 2001 22:41:44 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> holst
wrote:

>"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

>Er det virkelig alle i den her NG, der deler denne destruktive holdning

Ja. Alle. Og den holdningen er slet ikke destruktiv. Men "fritidsfiskeri"
er.

>overfor fritidsfiskeri?? Eller repræsenterer den i virkeligheden kun NE's
>holdning!!
>Dialog...kunne måske være en ide!!!

Hvorfor det? Skab jeres egen gruppe.

Fra : Alex Linaa

Dato : 16-07-01 23:24

-- kent -- wrote:

> Ja. Alle. Og den holdningen er slet ikke destruktiv. Men "fritidsfiskeri"
> er.

Lad nu være med at få storhedsvanvid, og tro at du kan tale for hele
gruppen!!!
NEJ!!! - Ikke alle deler denne destruktive holdning!! Faktisk kun et
højtråbende mindretal så vidt jeg kan vurdere.

> Hvorfor det? Skab jeres egen gruppe.

Med dialog blev verden opbygget, og med idealistisk dogmatisme blev den
et forbandet sted at være menneske.

/Alex

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-07-01 01:24

Alex Linaa wrote:

> ...........cut................... Faktisk kun et
> højtråbende mindretal så vidt jeg kan vurdere.

Hvornår er du og redskabsfiskerne blevet flertallet. Og hvornår har du
fået mandat til at udtale dig på andres vejne...?

Snak om fritidsfiskeri med selvfangende redskaber hører til i
news:dk.fritid, den gruppe er åben for alle de fritids-emner, der ikke
har en didikeret gruppe, så skrub af med jeres slimede og ildestinkende
garn og ruser...!

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex Linaa

Dato : 17-07-01 17:06

Niels Ebbesen wrote:

> Hvornår er du og redskabsfiskerne blevet flertallet. Og hvornår har du
> fået mandat til at udtale dig på andres vejne...?

Du læser usenet som fanden læser bibelen Niels.
Hvis du nu forbedrede din klippeteknik en smule ville du se, at jeg blot
vurderede at det ikke var flertallet der havde samme uforsonlige
dogmatike holdning som du og dine medløbere.
Ikke det mindste om hvorvidt redskabsfiskere var flertallet.
Og når man vurderer udtaler man sig kun på egne vegne, til forskel for
dine evindelige udgydelser på alt og alles vegne.

> [...]
> news:dk.fritid, den gruppe er åben for alle de fritids-emner, der ikke
> har en didikeret gruppe, så skrub af med jeres slimede og ildestinkende

Og den diskussion har vi haft til hudløshed, og jeg kender din mening og
giver rent ud sagt fanden i den.
Så skrub selv over i alt.dev.null som du åbenbart selv synes dine svar
hører hjemme i. Så slipper vi andre for dine slimede ildestinkende
angreb på alt og alle der ikke deler dine meninger.

FUT: news:dk.admin.netiektte (en korrekt, ikke kujonagtigt skjult FUT,
som du bedes følge hr. alvidende netbetjent)

Fra : Boysen

Dato : 15-07-01 22:50

Hans-Henrik Andresen skrev:
>da denne gruppe åbenbart kun er for stangbrugere og ikke garn ???

Muligvis er det mig, der er lidt tungnem, men hvad betyder lystfiskeri?

/Michael Boysen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 16-07-01 18:50

Boysen wrote:

> Muligvis er det mig, der er lidt tungnem, men hvad betyder lystfiskeri?

Ja - du plejer jo at være lidt langsom.....))

Lystfiskeri er når man tager ud i naturen, og af lyst fisker med sin
stang og snørre....!

Fritidsfiskeri er når man overlader fiskeriet til selvfiskende
redskaber, og holder fri hjemme på sofaen imens der fiskes.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Erik Munck

Dato : 16-07-01 20:35

Den holder jo ikke Niels - og det ved du godt!

Erik Munck

Fra : holst

Dato : 16-07-01 21:39

> Lystfiskeri er når man tager ud i naturen, og af lyst fisker med sin
> stang og snørre....!

Det er rigtigt!!

> Fritidsfiskeri er når man overlader fiskeriet til selvfiskende
> redskaber, og holder fri hjemme på sofaen imens der fiskes.

Forkert!! Fritidsfiskeri er når man tager ud i naturen, og af LYST fisker
med sine garn eller ruser. Husk så også lige at selve fiske-delen kun er
halvdelen af fritidsfiskeriet....der skal også bødes ruser, syes garn, males
båd osv. - det kræver virkelig sin LYST....

Jeg taler ikke for at forsøge at overbevise folk om at fritidsfiskeri hører
hjemme i denne NG, dertil er fiskemetoder og holdninger for forskellige. Jeg
vil bare lige gøre opmærksom på at fritidsfiskeri i allerhøjeste grad også
handler om LYST!!

Nu har jeg efterhånden fuldt med i denne NG i et godt stykke tid, og der er
faktisk en del spændende indlæg, som også relaterer lidt til
fritidsfiskeriet! Men jeg har undret mig over noget! Hvorfor er Niels
Ebbesen kun aktiv når det drejer sig om fritidsfiskeri/redskabsfiskeri eller
når der skal brokkes over at en eller anden har skrevet noget, der ligger
udenfor gruppens fundats?? Jeg tror endnu aldrig, at jeg har læst et indlæg
fra hans side, hvor han fortæller om en fisketur eller noget andet relevant
for stangfiskeriet!! NE, hvorfor beskæftiger du dig ikke lidt mere med det
du mener, der er gruppens fundats??

MVH
Holst

Fra : Alex Linaa

Dato : 16-07-01 23:30

holst wrote:

> [...]
> for stangfiskeriet!! NE, hvorfor beskæftiger du dig ikke lidt mere med det

Det svar kender vi vist begge på forhånd Holst, denne diskussion har
været oppe så mange gange nu, at aktører og bevæggrunde er soleklare.

Nogle mennesker deler glæden ved at fange fisk, og ved at bevæge sig i
naturen.

Andre har en teoretisk indfaldsvinkel til emnet, og har læst alt hvad
der er skrevet på og om usenet. De har derfor lullet sig selv ind i den
vildfarelse at de har det fulde overblik, og patent på de rette
holdninger og fortolkninger. Man kalder dem vist netbetjente her på
usenet, og det var derfor man opfandt killfilteret.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Kenny Hanberg

Dato : 20-07-01 21:36

Ja - jeg fisker i min FRITID og når jeg har LYST...
så må jeg vel bedrive fritidslystfiskeri eller lystfritidsfiskeri.
og så betragter jeg mit medefiskeri som en sport så....

Jeg kan ikke mindes at være støt på ordet fritidsfiskeri før det optråde som
NAVNET på det dyre fisketegn. Det er bare en kategori som benyttes inden for
told & skat som et modstykke til bierhvervsfiskeri. Bare for at de nemmere
kan kategorisere hvem der skal beskattes af deres hobby og hvem der ikke
skal.

Mvh.
Kenny Hanberg