Kan man lave link forskellige steder i et ~
Fra : Lasse Jørgensen

Dato : 20-01-08 21:20

Hej

Jeg bruger adobe photoshop CS3, og i den forbindelse vil jeg
gerne høre om der er nogen som ved om man kan lave forskellige
links inde i et billede? f.eks. hvis man har et billede af et
landkort og gerne vil have at folk skal kunne trykke på et land
og så komme til den side som hører til det land.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Loumann

Dato : 20-01-08 21:28

On 20 Jan 2008 20:19:38 GMT, Lasse Jørgensen wrote:

> [...]

> landkort og gerne vil have at folk skal kunne trykke på et land
> og så komme til den side som hører til det land.

Ja. Det gøres ikke i billedbehandling, men html-kodning

http://www.html.dk/artikler/00024/

Du kan se det anvendt på siden i min signatur.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Birger

Dato : 20-01-08 21:31

"Lasse Jørgensen" <voksenlars@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> landkort og gerne vil have at folk skal kunne trykke på et land
> og så komme til den side som hører til det land.

Det kan man.
Det tag der bruges hedder map - og du kan sikkert finde noget om det, f.eks.
i http://www.gotapi.com

Birger
-----
http://bbsorensen.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 21-01-08 10:40

On 20 Jan., 21:19, Lasse Jørgensen <voksenl...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> landkort og gerne vil have at folk skal kunne trykke på et land
> og så komme til den side som hører til det land.

Det bør laves i ren HTML og ikke noget WYSIWYG-snask. Kig her for
brugervenlig udgave:
http://www.cssplay.co.uk/articles/imagemap/

MVH
Rune Jensen