Hjælp til at få noter på en tekst
Fra : Sten Schæbel Rønnov

Dato : 20-01-08 14:02

Jeg ønske at lave en markering så der vises et tekstfelt når man
kører over med musen. Det skal bruges som en note til teksten i
lighed med alt="tekst" på en imagefil.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-01-08 14:07

Sten Schæbel Rønnov skrev:

> Jeg ønske at lave en markering så der vises et tekstfelt når man
> kører over med musen. Det skal bruges som en note til teksten i
> lighed med alt="tekst" på en imagefil.

Det relevante tag er <title>. Det kan f.eks. sættes på et
span-element:

--
Bertel

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-01-08 16:17

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> skrev :

>Det relevante tag er <title>. Det kan f.eks. sættes på et
>span-element:

Mere korrekt: på alle elementer.

Og vil man ha' noget mere avanceret, så kan det findes på fx
http://dynamicdrive.com/dynamicindex5/index.html.
--
Kerim

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-01-08 17:12

Kerim Ellentoft skrev:

> Mere korrekt: på alle elementer.
>
> Og vil man ha' noget mere avanceret, så kan det findes på fx
> http://dynamicdrive.com/dynamicindex5/index.html.

Eller lidt nærmere på hjemmet:
http://webdesign101.dk/showcase/visogskjul/index.php

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Birger

Dato : 20-01-08 21:32

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Eller lidt nærmere på hjemmet:
> http://webdesign101.dk/showcase/visogskjul/index.php

Og så er det en attribut og ikke et tag...

Birger
-----
http://bbsorensen.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-01-08 22:21

Birger skrev:

> Og så er det en attribut og ikke et tag...

Jo, lige netop den er begge dele

Man kan bruge

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Birger

Dato : 21-01-08 00:58

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Jo, lige netop den er begge dele
>
> Man kan bruge

> på

Den ønskede funktionalitet, er altså en attribut og ikke et tag...

Birger
-----
http://bbsorensen.dk

Fra : Sten Schæbel Rønnov

Dato : 20-01-08 18:36

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det relevante tag er <title>. Det kan f.eks. sættes på et
> span-element:

> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Det virker ikke altid - kun de første gange man kører over det.
vh Sten

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-01-08 19:54

Sten Schæbel Rønnov <p48@mail.dk> skrev :

>Det virker ikke altid - kun de første gange man kører over det.

Lyder mærkeligt.
--
Kerim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-01-08 22:41

Sten Schæbel Rønnov skrev:

> Det virker ikke altid - kun de første gange man kører over det.

Det virker hver gang i IE6, Opera 9 og FF 2 (i hvert fald 15
gange i rap).

Hvad har du testet med?

--
Bertel