Target i css?
Fra : Morten

Dato : 19-01-08 17:32

Hejsa

Jeg har downloadet en gæstebog i php med Mysql database. Jeg har
så fået den op og kører osv. Imidlertidig har jeg bare det
problem at linkene i beskederne åbner i samme vindue (jeg bruger
iframe)som gæstebogen. Linket skulle meget gerne åbne i et nyt
vindue.

http://www.moddi.frac.dk/gaestebog/guestbook.php

Gæstebogen er (så vidt jeg kan se) skruet sammen på sådan en måde
at man skal lave linket i css. Er det muligt??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 19-01-08 18:07

Morten wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Gæstebogen er (så vidt jeg kan se) skruet sammen på sådan en måde
> at man skal lave linket i css. Er det muligt??

Nej CSS er til design

PerR

Fra : Morten

Dato : 19-01-08 18:17

> Nej CSS er til design

Det mente jeg også nok. Problemet er så bare at jeg ikke ved hvad jeg
så skal skrive. Hvad skal jeg så skrive i min php fil? Jeg har prøvet
bare at skrive target="_blank" men problemet er at det er sat ind i en
formel...

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 19-01-08 18:14

Morten skrev:
> [...]
>
> Gæstebogen er (så vidt jeg kan se) skruet sammen på sådan en måde
> at man skal lave linket i css. Er det muligt??

Nej.

Jeg kan ikke lige se, hvordan du har tænkt dig det
skulle virke, men det er helt tydeligt at du har en
frame med men menufil menutre.html, hvor der er er
ganske almindeligt HTML-link med target="iframe", omend
din iframe ikke har noget frame name.

Det skulle vel nok kunne lade sig gøre at finde en
gæstebog, der kan formateres som en almindelig webside,
det vil sige på samme måde som alle de andre sider
er tænkt formateret. Eller hvad?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Morten

Dato : 19-01-08 18:27

> [...]
> frame med men menufil menutre.html, hvor der er er
> ganske almindeligt HTML-link med target="iframe", omend

Min iframe hedder faktisk "IFRAME"...

Gæstebogen funkerer sådan set fint nok til mig. Det eneste problem
jeg har med den er at links åbner i samme vindue og ikke et nyt.

Her er koden i php for indsættelsen af linket:

$website = "<a class=\"tlink\"
href=\"http://$website\">$website";

Fra : Morten

Dato : 19-01-08 18:43

Problemet er løst! Prøvede lige at indsætte target=\"blank\" igen, og
mindsanten om det ikke virkede denne gang! Er nu lidt underligt at
det ikke virkede først, men det virker i hvert fald nu.