command line arguments i link
Fra : al_pacone

Dato : 17-01-08 01:51

Hvordan åbner jeg en vbs fil med command line arguments?

Følgende virker fint.

Men når jeg forsøger med command line arguments såsom 55 eller
lign., virker det ikke. 55 kommer ikke med, når filen åbner.

Jeg går ud fra at det er mellemrummet før 55 der driller, hvilket
jeg har forsøgt at omgå med citationstegn og lign.

Hvad gør jeg?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-01-08 15:33

al_pacone wrote:

> Men når jeg forsøger med command line arguments såsom 55 eller
> lign., virker det ikke. 55 kommer ikke med, når filen åbner.

Bare et gæt, for jeg har ikke konkret viden om emnet:

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-01-08 19:18

Erik Ginnerskov skrev:

> Bare et gæt, for jeg har ikke konkret viden om emnet:

Hører spørgsmålet ikke snarere hjemme i programmerings-
gruppen?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : al_pacone

Dato : 17-01-08 23:25

> Hører spørgsmålet ikke snarere hjemme i programmerings-
> gruppen?

Programeringen har jeg styr på.
Det er kun når jeg sætter det ind i et html link, at det ikke
virker.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-01-08 23:43

al_pacone skrev:

> Programeringen har jeg styr på.
> Det er kun når jeg sætter det ind i et html link, at det ikke
> virker.

vbs er vel at sammenligne med JavaScript. Det vil sige
noget script der skal udføre clientside. I JavaScript ville
scriptet omfatte for ek eksempel en funktionsdefinition,
hvortil du passerede parameteren 55. Jeg tropr logikken her
er helt gal. Et link er til en anden webside eller en fil,
der gør noget,

I Javascript er der ikke noget at sige <a
href="script.js">Klik her </a>, det indlæser blot scriptet.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : al_pacone

Dato : 18-01-08 17:48

> [...]
> der gør noget,
>
> I Javascript er der ikke noget at sige <a
> href="script.js">Klik her </a>, det indlæser blot scriptet.

Her er et link for dem som ikke ved hvordan command line
arguments virker i en vbs fil.

http://www.itworld.com/nl/win_this_wk/08112003/

Det er altså ikke JavaScript eller andet Server Side kode der er
tale om.

Det virker fint i en command prompt, når jeg skriver
C:\temp\minfil.vbs 55

Det virker også fint som et link på skrivebordet.

Det eneste sted det driller er i et html link.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-01-08 21:02

al_pacone skrev:

> [...]
> tale om.
>
> Det virker fint i en command prompt, når jeg skriver

Min pointe er såmænd blot, at eksekvering af en
Visual Basic (?) fil på harddisken ikke har spor med
HTML at gøre. Derfor kan du ikke forvente at kunne
passere parametre til et VBS program via et
HTML-dokument.

Eller sagt på en anden måde - i kommandoprompten
er du et windows environment, der kører en VBS-
fortolker. På en hjemmeside er du i et helt andet
environment, hvor browseren skal kunne køre en VBS-
fortolker. Eller sådan tror jeg det hænger sammen.

Jeg skal bestemt ikke spille klog her, men hvis
jeg skulle komme med noget forslag var det at
inkludere scriptet som om det var en slags JavaScript:
<script type="text/vbs">
[script]
</script>

Jørgen Farum Jensen