Ombrydning af floats
Fra : Leif Neland

Dato : 16-01-08 15:55

Jeg har 3 blokke (fieldsets med fast bredde), der er float:left
Se http://www.neland.dk/test/blokke.html

Er siden bred nok står de således:

A B C

Bliver siden smallere, bliver det til

A B

Jeg ville foretrække

A C

Fordi den naturlige rækkefølge er at læse en spalte færdig, før man går til
den næste.

Bliver siden smallere bliver det til

Hvilket jo er perfekt

Ellers er der nok ikke andet end at komme A B ind i en div med fast bredde,
så der enten er
A C

eller

Leif

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-01-08 17:15

Leif Neland wrote:

> Jeg ville foretrække
>
> A C

Så er du nødt til at indsætte spalte C før spalte B i din html-kode og så
floate spalte C right, mens spalterne A og B floates left.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Birger

Dato : 16-01-08 21:52

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse

> Så er du nødt til at indsætte spalte C før spalte B i din html-kode og så
> floate spalte C right, mens spalterne A og B floates left.
>
> --

Mener at rightfloatede elementer skal før det de floates i forhold til, for
at være sikker på at de "ter sig rigtigt".
Altså at C også skal før A.
Det vil så til gengæld give det ønskede resultat.

Hvis C floates til højre og A til venstre, skulle det så rent principielt
ikke være nødvendigt at floate B. Hvis der er plads, skal den lægge sig
imellem - hvis ikke placeres under.

Birger
-----
http://bbsorensen.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-01-08 15:14

Birger wrote:

> Mener at rightfloatede elementer skal før det de floates i forhold
> til, for at være sikker på at de "ter sig rigtigt".

Det vil efter min mening resultere i, at det ved mindre plads end to blokke
side om side vises sådan:

Og det var vist ikke sådan, at Leif ville have det vist. Der skal nok
eksperimenteres lidt med det.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Birger

Dato : 17-01-08 21:11

> [...]
> blokke side om side vises sådan:

> Og det var vist ikke sådan, at Leif ville have det vist. Der skal nok

Det er korrekt.
Det kræver plads til mindst 2 blokke - forudsat de alle er lige store.
Det er ikke muligt at floate elementer, hvis der ikke er plads at floate dem
på... ;>)

Birger
-----
http://bbsorensen.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-01-08 18:07

Leif Neland skrev:
> [...]
>
> A C
>
> Fordi den naturlige rækkefølge er at læse en spalte færdig, før man går til

Måske - og kun måske - hvis der er tale om
noget tekst, som man ønsker at læse linje for
linje. Men det er der jo ikke tale om her - jeg
ser ikke 3 spalter, jeg ser 3 blokke af indtastningsfelter,
som jeg kommer sekventielt igennem med tabuleringstasten,
som jeg det jeg bruger når jeg skal navigere i en
formular.

Jørgen Farum Jensen
..