Xhtml 1.0 strict HJÆLP!:)
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 14-01-08 17:59

hey.

jeg har hjulpet et par damer med at lave en lille hjemmeside :
https://studenterkonto.humaniora.sdu.dk/vvidi06/

men problemet er at den skal kunne valideres til xhtml og 1.0 strict.... og
det fatter jeg abselut INTET af... kan bruge frontpage og der stopper mine
evner så os....

http://validator.w3.org/check?uri=https%3A%2F%2Fstudenterkonto.humaniora.sdu.dk%2Fvvidi06%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=XHTML+1.0+Strict&group=0

ved godt det er rigtigt meget at forlange..... og spørge om.... men skulle
der her være en venlig sjæl der kan rette fejlene for mig? og det største
problem... skidtet skal være færdigt en gang i aften....

mvh.

Nikolai R. Jensen
nikolai@spritstiv.dk

Fra : Leonard

Dato : 14-01-08 18:12

On Mon, 14 Jan 2008 17:59:09 +0100, Nikolai R. jensen wrote:

> men problemet er at den skal kunne valideres til xhtml og 1.0 strict.... og
> det fatter jeg abselut INTET af... kan bruge frontpage og der stopper mine
> evner så os....

Så skulle du jo nok ikke have påtaget dig opgaven.

> ved godt det er rigtigt meget at forlange..... og spørge om.... men skulle
> der her være en venlig sjæl der kan rette fejlene for mig? og det største
> problem... skidtet skal være færdigt en gang i aften....

Beklager, men jeg har hverken tid til eller vil rette dine fejl.

Men begynd med at rette den første fejl, valider igen og ret den næste,
for mange gange hænger fejlene sammen.

Den første fejl er der et link til hvordan du retter, så er det bare med
at komme igang med at læse.
Den næste kan du finde en løsning ved at søge på doctype xhtml strict og
sådan er det hele vejen igennem.

--
Leonard
King Hauler sælges: http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 14-01-08 18:14

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> at komme igang med at læse.
> Den næste kan du finde en løsning ved at søge på doctype xhtml strict og

det jeg har fundet ud af er at jeg ikke må bruge frames... fint nok... men
har ingen ide om hvad jeg så gør... ved intet om det....

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-01-08 18:31

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev :

>jeg har hjulpet et par damer med at lave en lille hjemmeside :
>https://studenterkonto.humaniora.sdu.dk/vvidi06/
>
>men problemet er at den skal kunne valideres til xhtml og 1.0 strict....

Først og fremmest, skal det være med rammer, så kan strict ikke
bruges, da det ikke tillader det.

Og så er det jeg spørger:

Hvorfor rammer?

Hvorfor strict (jvnf. ovenstående)?
--
Kerim

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 14-01-08 18:34

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Først og fremmest, skal det være med rammer, så kan strict ikke
> bruges, da det ikke tillader det.
>
> Og så er det jeg spørger:
>
> Hvorfor rammer?

skal den heller ikke have.... har den bare efter en tur gennem frontpage....

> Hvorfor strict (jvnf. ovenstående)?

det er en skole opgave som skal laves så den kan valideres til xhtml 1.0
strict.

Fra : Martin

Dato : 14-01-08 19:28

Nikolai R. jensen wrote:
> "Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> skal den heller ikke have.... har den bare efter en tur gennem frontpage....

Ud med det der Frontpage...

> det er en skole opgave som skal laves så den kan valideres til xhtml 1.0
> strict.

Jamen, så er det nemt, frames er umulige at bruge ved en strict doctype,
du kan derimod bruge HTML 4 / XHTML 1.0 frames doctypen

<!DOCTYPE html PUBLIC
"-//W3C//DTD XHTML 1.0 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-frameset.dtd">

eller

<!DOCTYPE HTML PUBLIC
"-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

Så kan du også få dine frames sider til at validerer

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-01-08 01:04

Den 14-01-08 17.59 skrev Nikolai R. jensen følgende:

> [...]
> det fatter jeg abselut INTET af... kan bruge frontpage og der stopper mine

Prøv at bruge KompoZer i stedet for. Den kan lave en side i xhtml strict
og siden vil validere. KompoZer nemt at gå i gang med for uøvede og
begyndere. Du kan læse om programmet og finde en række guider her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer.html

For at på lavet et dokument i xhtml strict skal du åbne et nyt dokument
ved at klikke på menupunktet Filer => Ny => sæt flueben ud for Opret et
XHML-dokument og ud for Strict DTD.

Gennemgår du stiløvelsen på hjemmesiden, får du oprettet tre bokse, du
kan bruge til din side.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sammenlign dagens pc med en pc i 1986, og gys over datidens priser.

Fra : Stig Johansen

Dato : 15-01-08 06:05

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> og siden vil validere. KompoZer nemt at gå i gang med for uøvede og
> begyndere. Du kan læse om programmet og finde en række guider her:

Hov, jeg har engang installeret KompoZer hos naboen.
Jeg kan desværre ikke se deres version.
Kan jeg lokke dig til at give et par overskrifter over hvad det er sket af
udvikling af KompoZer det sidste ½ år?
Jeg synes også at kunne huske, at din hjemmeside omhandlede NVU?
(Jeg skal finde ud af om de skal opdatere).

Stig Johansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-01-08 16:30

Den 15-01-08 06.05 skrev Stig Johansen følgende:

> Hov, jeg har engang installeret KompoZer hos naboen.
> Jeg kan desværre ikke se deres version.

Den nyeste version hedder 0.7.10 og blev udsendt 30/8-2007. Den
indeholder flere fejlrettelser og en opdateret brugerflade til css-editoren.

Næste udgave vil få opdateret sitemanageren, som indeholder de sidste
store fejl, men jeg har ikke den ringeste ide om, hvornår den kommer. I
øjeblikket bør sitemanageren kun bruges til fx opdatering af
eksisterende sider, mens man bruger et ftp-program eller Windows
Stifinder (et netværkssted) til de fleste overførsler.

> Jeg synes også at kunne huske, at din hjemmeside omhandlede NVU?

Jeg har opdateret guiderne, så de nu handler om KompoZer, og jeg har
lavet en guide til brugen af et netværkssted til overførsel af filer.
Hvis din nabo skal opdatere, så hent programmet fra min side, der
leveres det i et installationsprogram inklusiv oversættelse og dansk ordbog:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer-trin-installation.html
De skal slette den gamle brugerprofil, eller de skal installere den nye
sprogpakke før installation af den nye version, eller opstår der
problemer, fordi den gamle oversættelse driller den nye udgave. Der står
lidt om det på ovennævnte side.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

Fra : Stig Johansen

Dato : 15-01-08 19:17

Kim Ludvigsen wrote:
[snip]

Takker og bukker for den fine forklaring.
Det ser ud som mit 'job' kan klares ved at maile dit indlæg.
De har travlt med at passe forretningen, så det er ikke sikkert du får
tilbagemelding på dit nye indhold foreløbigt.
Men jeg er sikker på det er en fantastisk hjælp.

Stig Johansen