Tegnsæts problem
Fra : Christian Jørgensen

Dato : 12-01-08 01:03

Davs !
Jeg har et problem, med tegnsæt på en ny side jeg er ved at lave.

Alt hvad jeg skriver i filerne, bliver skrevet rigtig nok, med
æøå og sådan.
Men når jeg skal hente noget ud fra min database, går det galt,
og den skriver derfor, hvis jeg nu henter ordet gå ud fra
databasen:
g�

Hvad kan jeg gøre for at rette det ?

Siden vil jeg helst ikke frem med siden, men jeg har lagt en side
op med problemet, samt de oplysninger, som op uden design, men
med de nødvendige oplysninger:
www.christianb.dk/tman

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-01-08 01:29

Christian Jørgensen skrev:
> [...]
>
> Siden vil jeg helst ikke frem med siden, men jeg har lagt en side
> op med problemet, samt de oplysninger, som op uden design, men

Det er ikke nok at havekodeangivelsen utf-8. Du skal også
gemme filen i ut8-format, og ikke i 8 bit ascii, som det
normalt sker i de fleste editorer. Muligheden skal
være til stede i din editor.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 12-01-08 13:25

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det er ikke nok at havekodeangivelsen utf-8. Du skal også
> gemme filen i ut8-format, og ikke i 8 bit ascii, som det
> normalt sker i de fleste editorer. Muligheden skal
> være til stede i din editor.
>
> --
>
> Med venlig hilsen
> Jørgen Farum Jensen
> Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
> Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
> ..
Hvordan kan jeg gøre dette ?
- Jeg bruger Notepad2

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-01-08 08:37

"Christian Jørgensen" <superfisker@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Men når jeg skal hente noget ud fra min database, går det galt,
> og den skriver derfor, hvis jeg nu henter ordet gå ud fra
> [...]

Jeg bruger iso-8859-1 i stedet for utf-8.
Det løser altid problemerne hos mig.

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 12-01-08 13:25

Philip Nunnegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Christian Jørgensen" <superfisker@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg bruger iso-8859-1 i stedet for utf-8.
> Det løser altid problemerne hos mig.

Det plejer jeg også selv, men så skriver den det jeg skriver i filen
forkert...

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 12-01-08 18:08

Christian Jørgensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Siden vil jeg helst ikke frem med siden, men jeg har lagt en side
> op med problemet, samt de oplysninger, som op uden design, men

Så har jeg fået det løst...
- Jeg vidste ikke det med at filerne havde forskellige typer af
skriftkodning :)