Valideret mp3-afspiller
Fra : Morten

Dato : 10-01-08 20:06

Hejsa...

Jeg leder efter en mp3-afspiller, der kan afspille mine mp3 filer
på min hjemmeside. Afspilleren skal gerne virke i (stort set)
alle browsere. Det skal ikke være en video og lyd afspiller, blot
mp3. Desuden må den meget gerne have en liste over de forskellige
sange.

Håber I kan hjælpe mig. På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Vesth

Dato : 11-01-08 13:51

Morten wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> alle browsere. Det skal ikke være en video og lyd afspiller, blot
> mp3. Desuden må den meget gerne have en liste over de forskellige

Hej Morten

Her har du en player som opfylder dit ønske til afspilning af MP3 og
playlist. Du skal angive hvor du har din playlist liggende, og du
kan ændre playeren ved at taste 1 eller 0 i value. Playeren
validerer i xhtml 1strict.

God fornøjelse

classid='CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95'
codebase='http://activex.microsoft.com/activex/controls/
mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701' standby='Loading
Microsoft Windows Media Player components...'
type='application/x-oleobject'>
<param name='fileName' value="din playlist som du har liggende et
eller andet sted" />
<param name='animationatStart' value='1' />
<param name='transparentatStart' value='1' />
<param name='autoStart' value='1' />
<param name='ShowControls' value='1' />
<param name='ShowAudioControls' value='1' />
<param name='ShowPositionControls' value='1' />
<param name='ShowDisplay' value='1' />
<param name='ShowTracker' value='1' />
<param name='ShowStatusBar' value='1' />
<param name='loop' value='0' />
</object></p>

Mvh
Peter

Fra : Morten

Dato : 11-01-08 22:14

<object id='player' width="150px" height="100px"
[...]

<param name='playlist.xml'
value="http://moddi-6.angelfire.com/playlist.xml" />

[...]

Her har jeg så skrevet stien til playlisten ind, men den virker ikke?
Mp3 nummeret er desuden også oploadet. Her er et par links til to
screenshots af det jeg har gjort.

http://moddi-6.angelfire.com/screenshot.jpg
http://moddi-6.angelfire.com/screenshot2.jpg

Jeg har prøvet at kigge i både Internet Explorer og Firefox, det virker
bare ikke.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-01-08 22:50

Morten <moddi100@hotmail.com> skrev :

>Her har jeg så skrevet stien til playlisten ind, men den virker ikke?
>Mp3 nummeret er desuden også oploadet. Her er et par links til to
>screenshots af det jeg har gjort.

Vi vil hellere se siden.

http://moddi-6.angelfire.com/ findes intet.
--
Kerim

Fra : Morten

Dato : 12-01-08 13:21

> På http://moddi-6.angelfire.com/ findes intet.

Det er fordi jeg kun er igang med at opbygge siden, og fordi
moddi-6.angelfire.com kun er et midlertidigt domæne, da ftp serveren til
frac.dk hvor jeg har min hjemmeside er nede i øjeblikket.

Her er playlisten:
http://moddi-6.angelfire.com/playlist.xml

Og her er en ikke validerende afspiller, som kun virker i IE:
http://moddi.angelfire.com/Eminem

Fra : Morten

Dato : 12-01-08 14:08

> Her er playlisten:
> http://moddi-6.angelfire.com/playlist.xml

Da den ikke kan vise xml'filer har jeg her sat det ind i et html dokument.

http://moddi-6.angelfire.com/playlist.html

Så vidt jeg ved er det ikke playlisten der er noget galt med for den virker
med en anden afspiller.

Fra : Peter Vesth

Dato : 12-01-08 14:26

> [...]
>
> http://moddi-6.angelfire.com/playlist.html
>
> Så vidt jeg ved er det ikke playlisten der er noget galt med for den virker

Der må være et eller andet med din playlist, du får lige en opsætning her med
link til en radioplaylist

<object id="MediaPlayer" classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
width="200" height="50">
<param name="AutoStart" value="1"/>
<param name="AllowChangeDisplaySize" value="1"/>
<param name="AutoRewind" value="1"/>
<param name="Balance" value="1"/>
<param name="ClickToPlay" value="1"/>
<param name="Filename" value="mms://livemedia.omroep.nl/top2000radio"/>
<param name="Mute" value="0"/>
<param name="PlayCount" value="1"/>
<param name="ShowCaptioning" value="1"/>
<param name="ShowControls" value="1"/>
<param name="ShowAudioControls" value="1"/>
<param name="ShowPositionControls" value="1"/>
<param name="ShowStatusBar" value="1"/>
<param name="ShowTracker" value="1"/>
<param name="TransparentAtStart" value="0"/>
<param name="VideoBorderWidth" value="0"/>
<param name="VideoBorderColor" value="1"/>
<param name="VideoBorder3D" value="0"/>
<param name="Volume" value="100"/>
</object>

Håber du kan bruge den. Den validerer i xhtml 1strict.

mvh.

Peter

Fra : Morten

Dato : 13-01-08 00:28

> Der må være et eller andet med din playlist, du får lige en opsætning her med
> link til en radioplaylist

Det har du ret i. Jeg kan sagtens få den til at vise den korrekt, med dit
eksempel. Kunne du evt. prøve at sende mig en playlist? Min playlist er en xml
fil, er det forkert?? Når jeg prøver at afspille den siger den: Den fil du
forsøger at afspille har et filtypenavn (.) der ikke passer til filformatet?

Fra : Peter Vesth

Dato : 13-01-08 13:01

> [...]

> forsøger at afspille har et filtypenavn (.) der ikke passer til filformatet?

Du kan ikke afspille en fil med "efternavnet" xml, men gerne f.eks. wma eller mp3,
du får lige et link til en af mine egne melodier. Jeg har ikke nogen egentlig
playlist uploaded og det har jeg ikke p.g.a. Koda. Det kan blive noget dyrt noget!

http://www.jesser.dk/musik/windy_city.wma

(måske er det uden underscore, du må lige prøve.

Mvh

Peter

Fra : Morten

Dato : 13-01-08 17:31

> [...]
> playlist uploaded og det har jeg ikke p.g.a. Koda. Det kan blive noget dyrt noget!

Det virker fint hvis jeg indsætter linket til din sang, men hvad så hvis jeg har
flere jeg vil afspille? Hvordan kan jeg gøre det??
Desuden ved jeg ikke hvad 'Koda' er.

Tak for din store hjælp hidtil!

Fra : Peter Vesth

Dato : 13-01-08 18:16

> [...]
>
> Det virker fint hvis jeg indsætter linket til din sang, men hvad så hvis jeg har
> flere jeg vil afspille? Hvordan kan jeg gøre det??

Koda er en organisation der varetager kunstnernes interesser, og jeg vil råde dig til at
kikke på deres hjemmeside www.koda.dk, og klik på menupunktet ophavsret. Der står noget
om juraen bagved kunstnernes rettigheder. Kik også på priser.

Du kan sagtens lave en playlist, som du kan have liggende på din egen PC, men ikke
uploade, hvis du gør det, kan det blive meget dyrt. Det var en af årsagerne til, at
f.eks. webstedet Bolt måtte dreje nøglen om. Folk lagde ophavsretsbeskyttet materiale
op, og Bolt måtte erstatte, og det bevirkede så en lukning.

Kikker du på min side, www.jesser.dk, vil du se, at min "egenmusik" er paswordbeskyttet,
så meget det nu er værd nu :>)

Prøv at kikke på din egen mediaplayers muligheder for at lave en playlist, og find stien
til den. Du kan også vælge at kikke på WinAmp (Google), de kan sådan noget.

Mvh.

Peter

Fra : Morten

Dato : 14-01-08 17:27

> Prøv at kikke på din egen mediaplayers muligheder for at lave en playlist, og find stien
> til den.

Har jeg ingen ide om, hvordan jeg gør.

Så hvis jeg vil afspille flere numre i samme afspiller skal jeg...?

Mvh.
Morten

Fra : Peter Vesth

Dato : 14-01-08 22:41

Morten wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Har jeg ingen ide om, hvordan jeg gør.
>
> Så hvis jeg vil afspille flere numre i samme afspiller skal jeg...?

Hej Morten

Jeg bruger Windows Media Player 11, og i den bruger jeg funktionen "create playlist", giver
playlisten et navn, og "trækker" de melodier fra forskellige albums over i playlisten. Når jeg
er færdig med at tilføje melodier, så saver jeg listen. Du kan herefter finde listens
placering via søgfunktionen i "start", og kan herefter linke til den.

Der er temmelig sikkert forskelligheder i forhold til hvilken player du bruger, men så må du
kikke på playerens muligheder for oprettelse af playlist og placering af sådanne.

God fornøjelse

Mvh.

Peter

Fra : Morten

Dato : 15-01-08 16:19

> Du kan herefter finde listens
> placering via søgfunktionen i "start", og kan herefter linke til den.

Jeg skal vel oploade playlisten til internettet? Og er det så overhovedet muligt at afspille
sangene, da listen vel vil pege et forkert sted hen? (Har ikke haft mulighed for at afprøve det)

Fra : Peter Vesth

Dato : 16-01-08 17:48

> [...]
> sangene, da listen vel vil pege et forkert sted hen? (Har ikke haft mulighed for at afprøve det)

Ja, når du har fundet et sted hvortil du kan uploade (du kan evt. Google på emnet), så skal du i
sagens natur uploade både playlist og musikken.

Jeg hører gerne fra dig, når du har fundet et sted. Jeg så (hørte) tilfældigt noget om emnet i DR1s
udsendelse SPAM (www.dr.dk/spam), der kan du måske finde et link.

Mvh

Peter

Fra : Peter Vesth

Dato : 16-01-08 19:59

Peter Vesth wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
Hej igen Morten

Her har du et link som blev omtalt i DR1s program SPAM.

www.mediamaster.com

Der kan du uploade din musik og playlist.

Mvh

Peter

Fra : Morten

Dato : 17-01-08 12:14

> www.mediamaster.com
>
> Der kan du uploade din musik og playlist.

Det vil jeg så lige prøve at kigge på så hurtigt som muligt. Har dog meget lidt travlt lige for tiden.

Fra : Morten

Dato : 18-01-08 18:11

> Her har du et link som blev omtalt i DR1s program SPAM.
>
> www.mediamaster.com
>
> Der kan du uploade din musik og playlist.

Leder ikke efter et sted at oploade min musik, det har jeg. Jeg leder blot efter en valid afspiller.
Sådan som jeg har forstået det har de på mediamaster.com en afspiller, jeg kan dog ikke rigtig finde ud
af at få den til at virke.

Mvh. Morten

Fra : Peter Vesth

Dato : 19-01-08 21:20

Hej Morten

Du har fået en playeropsætning der validerer.

Jeg har lagt min egen musik op i det de kalder "radio" som i virkeligheden er en
playlist, og du får linket her http://n91.mediamaster.com:8000/plist/3000108559/petervesth

Du skal bare lægge den i ind i din playeropsætning, så kører det.

Mvh. Peter

Fra : Sebastian Andersen

Dato : 13-01-08 13:16

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Vi vil hellere se siden.
>
> På http://moddi-6.angelfire.com/ findes intet.
> --
> Kerim

De der media player playlist i har lavet, hva er koden til det? og
hvordan tilføjer man sin egen, og skal den være på nettet? :)

Fra : Peter Vesth

Dato : 13-01-08 13:36

> De der media player playlist i har lavet, hva er koden til det? og
> hvordan tilføjer man sin egen, og skal den være på nettet? :)

Hejsan

Hvis du har en playlist liggende på din lokale computer, kan du angive stien
til den. Du kan også uploade din playlist til en side der er beregnet til
noget sådant, og afspille den derfra.

Igen vil jeg lige henvise til Kodareglerne og opretshavsloven.

Mvh

Peter