reklame links
Fra : Thrane

Dato : 09-01-08 13:16

Hej...

Jeg har nogle gange set sider, hvor baggrunden er en reklame og klik på den
fører én videre.
Men hvordan laves det?
Det skal være sådan at siden med indhold er som den plejer, men reklamen
ligger i baggrunden og klik uden for selv siden fører en videre...

--

Thrane

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-01-08 23:59

Thrane skrev:

> Jeg har nogle gange set sider, hvor baggrunden er
> en reklame og klik på den fører én videre.
> Men hvordan laves det?

Du kan sikkert lave noget i nogle lag, hvor laget er et
link.

> og klik uden for selv siden fører en videre...

Jeg ville da irritere mig voldsomt over sådan noget,
skal det ikke lige tænkes igennem igen?

På samme måde har jeg det med billeder, som jeg
fører musen hen over, så starter en video eller noget
lyd som jeg ikke kan stoppe, uden at lukke browseren.

Jeg kunne aldrig finde på at lave baggrunden klikbar,
og gå til noget andet, jeg laver en menu hvor brugeren
kan vælge - alt andet er uetisk, synes jeg.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Thrane

Dato : 10-01-08 08:06

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message

> [...]
> og gå til noget andet, jeg laver en menu hvor brugeren
> kan vælge - alt andet er uetisk, synes jeg.

Det er bestemt heller ikke med min gode vilje...!
Men det er et krav, som jeg ikke kan tale dem fra.

--
Thrane

Fra : Martin

Dato : 10-01-08 02:28

Thrane wrote:
> [...]
> Det skal være sådan at siden med indhold er som den plejer, men reklamen
> ligger i baggrunden og klik uden for selv siden fører en videre...

Tjaa... måske med noget javascript kunne det laves

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<head>
<title>Klik test</title>
body { /* sæt baggrund ind her */ width: 100%; height:100%;
background-color:blue; }
   <script type="text/javascript">
   function klikbar(url) {
      window.open(url);
   }
   </script>
</head>

Fra : Thrane

Dato : 10-01-08 08:07

"Martin" <maaNO@SPAMscandesigns.dk> wrote in message

> [...]
> <head>
> <title>Klik test</title>
> body { /* sæt baggrund ind her */ width: 100%; height:100%;

Tak, vil kigge på det!

Fra : Birger

Dato : 10-01-08 11:05

"Thrane" <noreply@noreply.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin" <maaNO@SPAMscandesigns.dk> wrote in message

> Tak, vil kigge på det!

Må også kunne gøres med absolut positionerede elementer

Birger
-----
http://bbsorensen.dk

Fra : Thrane

Dato : 10-01-08 15:06

"Birger" <sdc@bbsorensen.com> wrote in message

> Må også kunne gøres med absolut positionerede elementer
>

> Birger
> -----
> http://bbsorensen.dk

Kender ikke meget til det. Kan du give et eksempel?

--
Thrane

Fra : Birger

Dato : 10-01-08 18:03

"Thrane" <noreply@noreply.dk> skrev i en meddelelse

> "Birger" <sdc@bbsorensen.com> wrote in message

> Kender ikke meget til det. Kan du give et eksempel?

Ikke umiddelbart.

Hvis du opretter f.eks et div og absolut positionerer det i f.eks. 0,0, vil
det ikke blive vist i det normale flow, mens som et ekstra layer på siden.
Det må kunne bruges til at detektere klik o.l. udenfor den almindelige
visning, hvilket baggrunden vist ikke kan.

Birger
-----
http://bbsorensen.dk

Fra : Thrane

Dato : 10-01-08 15:13

> [...]

> <head>
> <title>Klik test</title>
> body { /* sæt baggrund ind her */ width: 100%; height:100%;

Virker desværre ikke...

--
Thrane

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 10-01-08 22:40

Thrane skrev:
> "Martin" <maaNO@SPAMscandesigns.dk> wrote in message

> Virker desværre ikke...

Hvad er der i vejen med en ganske almindelig

Det er skod design, men herregud, én fra eller
til gør vel ikke så meget.

Jørgen Farum Jensen
..