css: top, indhold,bund, højde skal være
Fra : Leif Neland

Dato : 09-01-08 01:47

http://www.neland.dk/test

Et simpelt css-layout, stjålet fra floatutorial.

En top, en menusøjle og content, og tilsidst en bund.

<h1>Header</h1>
Footer

Ser fint ud, hvis jeg ikke sætter højde på.

Men jeg vil gerne have det skal fylde hele højden, så jeg sætter "bare"
"height: 100% på body, container og content.

Men så fylder content virkelig 100% og skubber top og footer ud i scrollbar.

Jeg kan jo ikke sætte content til f.ex.90%, for de resterende 10% til
top og footer er jo afhængig af skærmhøjden.

Leif

Fra : Leif Neland

Dato : 09-01-08 01:55

Leif Neland skrev:
> http://www.neland.dk/test
>
> Et simpelt css-layout, stjålet fra floatutorial.

http://css.maxdesign.com.au/floatutorial/tutorial0815.htm

html og css validerer, og samme problem i firefox og ie.

Leif

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-01-08 07:20

Leif Neland wrote:

> http://css.maxdesign.com.au/floatutorial/tutorial0815.htm

Et link til din side, så vi kan se problemet, havde været bedre.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-01-08 07:34

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i meddelelsen

> Et link til din side, så vi kan se problemet, havde været bedre.

Var det ikke denne her?
http://www.neland.dk/test

Fra : Leif Neland

Dato : 09-01-08 11:39