Runde hjørner
Fra : Lars

Dato : 27-12-07 13:31

Jeg har netop implementeret et nyt design på http://vih.dk, men jeg
har lidt problemer med at lave det lige venligt for alle browsere. Jeg
bruger javascript og css til at få runde hjørner på boksen, men det
virker ikke alt for godt i ie mindre end 7. Er der nogen, der kan
hjælpe med at lave løsningen mere cross browser venlig. Jeg tager
gerne råd om alle mulige forbedringer til både html, css og
javascript.

--
Lars Olesen

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-12-07 23:05

Lars skrev:

> bruger javascript og css til at få runde hjørner på
> boksen

Jeg kan godt se at det ser forfærdeligt ud i IE6, og
at det bliver meget bedre når jeg slår javascript fra.

Prøv at lave det samme uden javascript, det kan
sagtens laves med baggrundsbilleder i css.

IE6 har også problemer med gennemsigtige png-
billeder, her skal du også finde en anden løsning.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-12-07 01:10

Lars wrote:
> Jeg
> bruger javascript og css til at få runde hjørner på boksen, men det
> virker ikke alt for godt

Jørgen Farum Jensen har skrevet en fin side om runde hjørner helt uden
javascript:

http://www.webdesign101.dk/css/roundcorners/

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Lars

Dato : 30-12-07 02:38

> Jørgen Farum Jensen har skrevet en fin side om runde hjørner helt uden
> javascript:
>
> http://www.webdesign101.dk/css/roundcorners/

Den kan vist ikke bruges, da den er:

"En teknik til at lave runde hjørner uden brug af grafiske elementer.
I stedet bruges udelukkende CSS."

Og så vidt jeg kan forstå, kan jeg ikke bruge den til at lave runde
hjørner med skygge, der er så store, som de gerne skal være i mit
design.

--
Lars Olesen

Fra : Lars

Dato : 30-12-07 02:40

> Prøv at lave det samme uden javascript, det kan
> sagtens laves med baggrundsbilleder i css.

Well, det har jeg forsøgt, men uden det store held. Er det sådan at du
kan give mig nogle pointers til, hvordan jeg kan lave det uden
javascript (alt javascriptet gør, er jo at indsætte noget ekstra
markup, som baggrundsbillederne kobles op på, så jeg ikke behøver at
have det direkte i min html). Jeg er meget interesseret i at få lavet
den bedst mulige løsning :)

> IE6 har også problemer med gennemsigtige png-
> billeder, her skal du også finde en anden løsning.

Det har jeg også forsøgt at løse med javascript, og på de ie6, jeg har
tjekket, virker den løsning hvad angår gennemsigtigheden.

--
Lars Olesen

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-12-07 01:41

Lars skrev:

> alt javascriptet gør, er jo at indsætte noget ekstra
> markup, som baggrundsbillederne kobles op på,
> så jeg ikke behøver at have det direkte i min html

Du kan ikke gøre noget ekstra med javascript, med
hensyn til baggrundsbilleder, som du ikke kan gøre
med css.

> Det har jeg også forsøgt at løse med javascript, og
> på de ie6, jeg har tjekket, virker den løsning hvad
> angår gennemsigtigheden.

Det vil jeg meget gerne se en løsning på.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk