Muligt??
Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 23-12-07 08:19

Hej

Er det muligt at låse en tabel fast. Så den automatisk hopper ned til næste
linje, når en linje er fyldt.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 23-12-07 09:18

Den Sun, 23 Dec 2007 08:19:28 +0100 skrev Nikolaj Svendsen:

> Hej
>
> Er det muligt at låse en tabel fast. Så den automatisk hopper ned til
> næste linje, når en linje er fyldt.

I en tabel? - mener du ikke en formular (form)?
Hvis du indsætter et Text Area i en form, kan du vælge antallet af tegn
på hver linie, så får du automatisk linjeskift. Du må lige præcisere hvad
formålet er. I en form gives hvert felt en ID, så kan du hoppe videre med
tryk på <TAB> tasten. Ellers må du f.eks. over i noget VB script.

Karl Erik Christensen

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 23-12-07 09:43

Jeg mener hvis man feksempel laver sådan en tabel

hvis den så sådan her ud

width="393">GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH</td>

Så er tabellen blevet længere kan det forhindres

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-12-07 23:56

Nikolaj Svendsen wrote:

> width="393">GGGGGGGGGGGG....GGGGGGGGGGGHHHHHHHHHH....HHHHHHHHHHHHHHHHHHHH</td>

Det kan man ikke. Uden nogen ordmellemrum vil cellebredden blive så stor som
ordlængden kræver. Ellers skal du til at defineret table-layout:fixed:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/tablelayout.asp

Men det vil ikke ombryde teksten, det vil kun skjule den del af det, der
ikke kan være på den definerede plads.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-12-07 10:00

Nikolaj Svendsen skrev:

> Er det muligt at låse en tabel fast. Så den automatisk hopper ned til næste
> linje, når en linje er fyldt.

Nej, men der findes andre opstillinger der opfører sig sådan,
f.ejks. en punktliste eller du kan omgive hver tekstdel med en
floater dem oven på hinanden, ser det ud som en tabel.

--
Bertel

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 23-12-07 11:44