Hvad laver jeg forkert her - tabel afstand
Fra : Lynge-Nielsen

Dato : 20-12-07 11:17

Hej NG

Jeg hjælper mine gode venner med deres lille webside og har et problem med
tabellen som ikke vil slutte helt tæt til toppen.
Prøver at arbejde med Macromedia 8 og bruger de funktioner som det program
tilbyder til at rette ind.

Men hvad sker der i linie XX efter "NYHEDER" - hvorfor er der den afstand og
hvordan retter jeg den til?
Omkring linier 106-108

Link: http://www.solomoda.dk/newslist.php

Håber nogen kan hjælpe.
Go jul ....
VH L_N

Fra : Birger

Dato : 20-12-07 11:50

"Lynge-Nielsen" <lynge.nielsen@FJERNEDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilbyder til at rette ind.
>
> Men hvad sker der i linie XX efter "NYHEDER" - hvorfor er der den afstand

Godt spørgsmål...

Iflg. http://validator.w3.org/ er der 300 fejl på siden.
Og temmelig mange af dem hænger sammen med, at doctypen er sat til XHTML -
men der er ikke brugt XHTML syntax i dokumentet.
Tags og attributter er med små bogstaver i XHTML.
Alle tags skal afsluttes. De der i HTML ikke har en afslutning (meta, br,
input, hr, etc.) kan afsluttes med /> i stedet for >.
Prøv at rette fejlene, så kan det være, der slet ikke er noget problem.

I stedet for at undre sig over at det går galt i linie 106-108, kan man så
være imponeret over at det ikke går galt før...

Go jul til dig også.

Birger
-----
http://bbsorensen.dk

Fra : Lynge-Nielsen

Dato : 20-12-07 12:01

> [...]
> input, hr, etc.) kan afsluttes med /> i stedet for >.
> Prøv at rette fejlene, så kan det være, der slet ikke er noget problem.

Det er DW 8 som genrere disse tags og åbenbart også Xhtml
Kigger på det.

VH L_N

Fra : Per Christoffersen

Dato : 20-12-07 12:32

> Det er DW 8 som genrere disse tags og åbenbart også Xhtml

Du skal sætte DW til at bruge en bestemt doctype (i page properties), så
burde alt gå af sig selv, hvis du ikke selv griser i koden
De fejl, der er der nu rettes ikke automatisk, - kør en validering på siden
og ret de fejl der angives.
Valideringen kan DW også klare.

/Per