Link til en fil med æøå fejler
Fra : Finn

Dato : 16-12-07 11:31

Sansynligvis er det simpelt men jeg er faret vild.

Er det ikke muligt at åbne en fil der indeholder æ ø eller å.

Hvis jeg kunne åbne : <a href="å.txt">å.txt</a>
ville mit liv være en del nemmere

Vh
Finn

Fra : Finn

Dato : 16-12-07 11:34

> Hvis jeg kunne åbne : <a href="å.txt">å.txt</a>
> ville mit liv være en del nemmere
>
> Vh
> Finn

Ups
Jeg glemte følgende test link:

http://swingingallstars.dk/test/

Finn

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 16-12-07 19:45

"Finn" <finnsoevind@gmail.com> skrev:

> Er det ikke muligt at åbne en fil der indeholder æ ø eller å.
>
> Hvis jeg kunne åbne : <a href="å.txt">å.txt</a>
> ville mit liv være en del nemmere

Det er en dårlig idé at bruge æøå i filnavne på nettet, netop fordi det
volder problemer i nogle browsere.

Generelt bør filnavne efter min mening kun indeholde tegnene a-z, 0-9 samt _
(underscore) og - (bindestreg).
Og kun små bogstaver, så man ikke kløjes i det.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-12-07 23:50

Finn skrev:

> Hvis jeg kunne åbne : <a href="å.txt">å.txt</a>
> ville mit liv være en del nemmere

Hvis du kun brugte websikre tegn i de filer der skal ligge på
nettet, ville dit liv blive meget nemmere, og du ville aldrig
mere få brug for at spekulere på om nogle filnavne ikke virker.

Websikre tegn består af engelske bogstaver samt cifre og
understreg. Plus og minus kan vist også bruges, men dem benytter
jeg ikke. Bogstaverne skal alle være små.

Filnavne er inderligt ligegyldige. På en hjemmeside kan man lave
en brugergrænseflade med alle de danske bogstaver man lyster.

--
Bertel

Fra : Hr. Nilsson

Dato : 19-12-07 09:14

On Dec 16, 7:31 pm, Finn <finnsoev...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Er det ikke muligt at åbne en fil der indeholder æ ø eller å.
>
> Hvis jeg kunne åbne : <a href="å.txt">å.txt</a>

Jeg kan godt åbne din tekstfil å.txt

http://swingingallstars.dk/test/%E5.txt

Men som der allerede er blevet sagt, er det en dårlig ide med æ ø og å
i URL'en

Mvh
Kim

--