Hvordan får jeg rammer der fylder 100% i h~
Fra : Fister

Dato : 12-12-07 23:33

Hvordan får jeg rammer der fylder 100% i højden? Som det er nu, så er højden
på rammerne defineret af højden på teksten. Jeg vil gerne have, at de går
fra top til bund af browser-vinduet uanset mængden af tekst. Er det muligt?

/ Frederik

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<head>
<title>Height Test</title>
body {
margin: 0;
padding: 0;
text-align: center;
}

#page {
border-left: solid 1px #000000;
border-right: solid 1px #000000;
margin: 0 auto;
text-align: center;
width: 500px;
}
</head>
test

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-12-07 22:10

Fister wrote:
> Jeg vil gerne have, at de
> går fra top til bund af browser-vinduet uanset mængden af tekst. Er det
> muligt?

Tilføj dette til din css:

html {
height:100%;
}

Så har du noget at referere til, når du vil definere højden på noget i body.

Men er det en god ide? Hvad hvis din side ses i et mindre browservindue en
det, du selv er vant til at se den i (du aner jo ikke hvor stort dine
brugeres browservinduer er)?

Anbefalngen er normalt at lade sidens indhold bestemme sidens højde.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk