Centrering af blok
Fra : Søren Larsen

Dato : 12-12-07 19:18

Hej.

Hvorfor f..... er dette ok (centreret) i både IE6 og IE7 men venstrejusteret
i FF2?

http://test.ac2670.net/blok.htm

Black magic, nisser eller.....

/Søren

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-12-07 19:34

"Søren Larsen" <sblar1@fjerndette.surfpost.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor f..... er dette ok (centreret) i både IE6 og IE7 men
> venstrejusteret i FF2?

For det første:
Fjern align="center". Mig bekendt er det gammeldags kode.

For det andet:
Indsæt dette stykke CSS:

body {
text-align:center;
}

Så skulle det spille.

Fra : Svend Thorhauge

Dato : 12-12-07 19:35

> Hvorfor f..... er dette ok (centreret) i både IE6 og IE7 men venstrejusteret
> i FF2?

Fordi IE& og IE7 køber din text-align: center, mens FF irriterer sig over, at du
mangler et h i rigt

Svend

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Søren Larsen

Dato : 12-12-07 19:46

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hmm, gode bud - desværre hjalp ingen af dem!

/Søren

Fra : lejf jessen

Dato : 12-12-07 20:03

Søren Larsen skrev:
> Hej.
>
> Hvorfor f..... er dette ok (centreret) i både IE6 og IE7 men venstrejusteret
> [...]
Hej Søren!

Du har ikke defineret, hvor på siden, din frame skal være! Den kan ikke
bare være auto?

--
Mvh. lejf
ubuntu 7.10 gutsy.

Fra : Leonard

Dato : 12-12-07 20:06

On Wed, 12 Dec 2007 19:18:18 +0100, Søren Larsen wrote:

> Hvorfor f..... er dette ok (centreret) i både IE6 og IE7 men venstrejusteret
> i FF2?

Sæt en width på wlframe.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Søren Larsen

Dato : 12-12-07 20:12

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Sæt en width på wlframe.

Der var den! Har du også en forklaring på hvorfor det virker anderledes i
IE?
Jeg forstår ikke helt hvad funktion width har i FF i forhold til IE; kun
hvis hvis jeg sætter width i wlframe og wlcontent, centrerer FF. IE er
bedøvende...

Fra : Leonard

Dato : 12-12-07 20:30

On Wed, 12 Dec 2007 20:12:13 +0100, Søren Larsen wrote:

> Der var den! Har du også en forklaring på hvorfor det virker anderledes i
> IE?

Det har du fået svaret på før i tråden.
IE tolker fejlagtigt en text-align: center til også at gælde
block-elementerne.

Fra : Søren Larsen

Dato : 12-12-07 20:51

> On Wed, 12 Dec 2007 20:12:13 +0100, Søren Larsen wrote:
> Det har du fået svaret på før i tråden.
> IE tolker fejlagtigt en text-align: center til også at gælde
> block-elementerne.

Sorry - den overså jeg (læs: forstod ikke!). NU har jeg fundet en form jeg
kan bruge:

#wlframe{
margin-right: auto;
margin-left:auto;
width:800px;
}
#wlcontent{
border-left: #b40000 3px solid;
border-right: #b40000 3px solid;
border-top: #b40000 3px solid;
border-bottom: #b40000 3px solid;
padding-right: 15px;
padding-left: 15px;
text-align: left;
}

Tak for hjælpen.

/Søren

Fra : Søren Larsen

Dato : 12-12-07 20:56

Ikke for at tvære i det, men det holder altså ikke helt...

Dette er stadig centreret i IE, men ikke i FF:
#wlframe{
margin-right: auto;
margin-left:auto;
width:400px;
}
#wlcontent{
width:600px;

Fra : Leonard

Dato : 12-12-07 22:55

On Wed, 12 Dec 2007 20:55:51 +0100, Søren Larsen wrote:

> Ikke for at tvære i det, men det holder altså ikke helt...
>
> Dette er stadig centreret i IE, men ikke i FF:

wlframe er jo yderst, så den skal være bredere end wlcontent.