Baggrundsbillede list item i unordered lis~
Fra : Fister

Dato : 11-12-07 20:50

Hejsa

Hvordan kan jeg sætte et baggrundsbillede på et list item i unordered list?
Jeg havde forestillet mig noget á la nedenstående, men det virker ikke da
background-image (tilsyneladende) ikke er understøttet af li-elementet. Skal
jeg smide en div ind i li-elementet eller er der en bedre løsning? Baggrundsbilledet
er kun 1 pixel bredt hvorfor jeg 'repeater' det.

CSS:

li.selected {
background-image: url(selected_background.gif);
background-repeat: repeat-x;
}

HTML:

<ul>
<li>menu item 1</li>
<li class="selected">menu item 2</li>
<li>menu item 3</li>
</ul>

Fra : Martin

Dato : 11-12-07 21:07

Fister wrote:
> [...]
>
> CSS:
>
> li.selected {
> background-image: url(selected_background.gif);

Prøv at indsætte en højde på din li.
En anden ting er at prøve at sætte en
background-position: center left;
så får man teksten i midten af baggrundsbilledet

Fra : Fister

Dato : 11-12-07 21:42

Hello Martin,

> Prøv at indsætte en højde på din li.
> En anden ting er at prøve at sætte en
> background-position: center left;
> så får man teksten i midten af baggrundsbilledet

Super! Det virkede. Mange tak.