(X)HTML - flamewar.
Fra : Stig Johansen

Dato : 11-12-07 07:16

Hej Alle.

Inspireret af den seneste tids religionskrige, ville jeg lige tjekke hvad
'rødderne' laver ovre på oio.dk.

Det ser ud som om man lige nu er ved at revurdere oio.kataloget.
Her er det 'gamle' vedr. websider:
<http://standarder.oio.dk/Dansk/Tekniske_standarder/Brugergr__nseflader/Almindelige_websider/index.html>

Jeg vil opfordre folk med interesse i offentlige websider til at deltage i
høringsprocesserne.

Stig Johansen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-12-07 09:47

On Tue, 11 Dec 2007 07:16:27 +0100, Stig Johansen
<stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> wrote:

>Her er det 'gamle' vedr. websider:
><http://standarder.oio.dk/Dansk/Tekniske_standarder/Brugergr__nseflader/Almindelige_websider/index.html>

For dem der ikke vil have ødelagt alle illusioner vil jeg *fraråde* at
klikke på "læs 1 kommentar" (under "HTML").

Så får man nemlig:
<url: http://standarder.oio.dk/review.cgi?ID=1>
- en side uden DOCTYPE og med font face og hele moletjavsen ...

Ak!

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-12-07 12:43

Stig Johansen <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> skrev:

> Det ser ud som om man lige nu er ved at revurdere oio.kataloget.
> Her er det 'gamle' vedr. websider:
> <http://standarder.oio.dk/Dansk/Tekniske_standarder/Brugergr__nseflader/Almindelige_websider/index.html>

Jeg bemærker at CSS er godkendt, men ikke anbefalet. Det forstår
jeg ikke.

--
Bertel

Fra : Per Christoffersen

Dato : 11-12-07 13:07

> Jeg bemærker at CSS er godkendt, men ikke anbefalet. Det forstår
> jeg ikke.

Det er fordi der anbefales CSS2. Det står på siden, men ikke særligt
overskueligt

/Per

Fra : Martin

Dato : 11-12-07 13:10

http://standarder.oio.dk/Dansk/Infosider/3.html

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-12-07 20:32

"Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> skrev
> Inspireret af den seneste tids religionskrige, ville jeg lige tjekke hvad
> [...]

Det irriterer mig en del, at min musemarkør ikke opfører sig "normalt", når
jeg holder den hen over noget tekst. Min fokus flyttes væk fra indholdet
alene af dén grund.
Det sammenholdt med deres sværgen til gammel kode (font face osv.) gør, at
jeg fristes til at se, hvad de anbefaler - og så selv gøre det modsatte.

Fra : Stig Johansen

Dato : 12-12-07 06:07

Lige en opfølgning.

Det var seriøst ment, og ikke et input til flamewar, ej heller et oplæg til
diskussion af oio's side.

Primer:
Mekanikken er, at selvom VTU ikke har diktatorisk magt, er der ingen, der
'tør' gå imod anbefalinger.

En anden finurlig ting er, at når man inden for staten taler om
'anbefalinger', bliver det oversat til 'ufravigeligt krav'.

Det betyder så på bottomline, at der er en til vished grænsende
sandsynlighed for at 'anbefalingerne' vil indgå i kravspec's på
udbudsforretningerne.

Opfordringen går på at holde øje med hvad VTU anbefaler, fordi det vil blive
_krav_ til samtlige leverandører til _hele_ den offentlige sektor.

Altså hvis man drømmer om job's inden for disse leverandører, er det
rimeligt klogt at satse på VTU's anbefalinger, uagtet om slutresultatet er
HTML eller XHTML.

Stig Johansen