Hvordan tjekker jeg en URL
Fra : David

Dato : 05-12-07 08:54

Jeg har en side med to URL, så den en hedder www.aaa.dk og den anden
www.bbb.dk De henviser til samme side ip 1.111.111.111

På den side ligger det er link, som jeg kun ønsker at vise når man går ind
www.aaa.dk men ikke når man går ind på www.bbb.dk

Kan man lave et link så det tjekker på URL og udfra dette enten vises eller
ikke vises ?

(Ps. sider og ip er anonymiseret her, det er ikke de rigtige data der står i
denne post !)

Mvh David

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-12-07 09:41

Den 05-12-07 08.53 skrev David følgende:

> Kan man lave et link så det tjekker på URL og udfra dette enten vises eller
> ikke vises ?

Ja, det kan laves med JavaScript eller serverside-script, som fx php.
Bruges JavaScript, kan begge url'er aflæses i kildekoden. Bruges
serverside-script kan kun den ene adresse ses i såvel kildekode som på
siden.

Prøv at spørge i dk.edb.internet.webdesign.clientside (JavaScript) eller:
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php (serverside med php)
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp (serverside med asp)
dk.edb.internet.webdesign.serverside (serverside, generelt)

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : David

Dato : 06-12-07 08:51

Tak for hjælpen, jeg vil prøve at komme videre derfra

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-12-07 02:27

On Wed, 05 Dec 2007 09:41:21 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp (serverside med asp)
>dk.edb.internet.webdesign.serverside (serverside, generelt)

dk.edb.programmering.dotnet (serverside ASP.Net)

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj