Editor med ftp?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 04-12-07 16:53

Hejsa

Kan nogen anbefale en editor (med hvad der nu hører til, som syntax-farver,
projektstyring osv.) hvor man kan arbejde direkte på en ftp?

Jeg har tidligere brugt Crimson Editor sammen med Nowell NetDrive, men efter
jeg har flyttet webhotel til gigahost, er undermapperne til de forskellige
domæner blevet til genveje, og det kan jeg ikke få til at virke med
NetDrive. Jeg kan desuden heller ikke få ftp-funktionaliteten i Crimson
Editor til at virke. Derfor tænte jeg, at det måske var på tide at skifte.

mvh Frank

Fra : Leonard

Dato : 04-12-07 17:33

On Tue, 4 Dec 2007 16:52:46 +0100, Frank K. Jensen wrote:

> Kan nogen anbefale en editor (med hvad der nu hører til, som syntax-farver,
> projektstyring osv.) hvor man kan arbejde direkte på en ftp?

EditPlus

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 04-12-07 17:38

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> EditPlus

Glemte at sige, at det meget gerne må være freeware.

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 04-12-07 17:35

"Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> skrev i en
meddelelse news:475577ce$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> Crimson Editor til at virke. Derfor tænte jeg, at det måske var på tide at

Nogen erfaringer med:
http://www.htmlkit.com/
http://www.pspad.com/
?

mvh Frank

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-12-07 21:41

"Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> skrev i en
meddelelse news:475581c6$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Nogen erfaringer med:
> http://www.htmlkit.com/

Den har jeg brugt de sidste 5 år.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-12-07 21:38

> "Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> skrev i
> en meddelelse news:475581c6$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Den har jeg brugt de sidste 5 år.

Så går jeg ud fra at den er god...?

Kan du komme med lidt flere kommentarer?

mvh Frank

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-12-07 21:56

"Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> skrev i en
meddelelse news:47570c3f$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Så går jeg ud fra at den er god...?
> Kan du komme med lidt flere kommentarer?

Den er simpel og stabil, og man kan slå diverse forsøg på at hjælpe en med
at kode fra.
Jeg prøvede en del inden jeg fandt denne, og de fleste var ret dårlige til
FTP, hvilket for mig er det vigtigste.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-12-07 18:17

> [...]
Jeg kan desuden heller ikke få ftp-funktionaliteten i Crimson
> Editor til at virke. Derfor tænte jeg, at det måske var på tide at skifte.

Jeg har også et par webhoteller jeg bruger ftp funktionen på, problemerne
blev løst ved at skifte til "use wininet" og/eller passive ftp mode.

Det er på advanced knappen når du står på listen over forbindelser.

Har endnu ikke fundet en gratis editor til windows der er bedre end crimson.
bruger den til både html og php

Default config er dog lidt spøjs, men det er til at rette.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-12-07 21:41

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse
> [...]
> blev løst ved at skifte til "use wininet" og/eller passive ftp mode.
>
> Det er på advanced knappen når du står på listen over forbindelser.

Det virkede sørme, takker.

> Har endnu ikke fundet en gratis editor til windows der er bedre end
> crimson.
> bruger den til både html og php

Har du prøvet de to jeg nævner?

> Default config er dog lidt spøjs, men det er til at rette.

Så som hvad f.eks.? Jeg kører vist bare mere eller mindre standard
opsætning.

mvh Frank

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-12-07 17:52

"Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> skrev i en
meddelelse news:47570cc7$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Det virkede sørme, takker.

Velbekomme da

> Har du prøvet de to jeg nævner?

Prøvede den htmlkit, den var ikke helt ueffen. Men php syntax highlight
manglede (et must her).
Det folding kunne jeg dog godt bruge i crimson, praktisk at kunne gemme 1
milliard linjers slamkode væk med et klik, når ikke lige include er en
mulighed.

> Så som hvad f.eks.? Jeg kører vist bare mere eller mindre standard
> opsætning.

Som at den det sidste dokument, når man starter den.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 06-12-07 20:45

> [...]
> Det folding kunne jeg dog godt bruge i crimson, praktisk at kunne gemme 1
> milliard linjers slamkode væk med et klik, når ikke lige include er en

Synes, da ellers at den har php syntax highlight... men det er måske ikke
ordenligt (har ikke prøvet det så meget)

> Som at den det sidste dokument, når man starter den.

Det er netop en af de ting, jeg synes er rigtigt dejligt

PSPad ser faktisk ikke så ringe ud endda. Jeg tror, at jeg vil give den en
change.

mvh Frank

Fra : Birger

Dato : 07-12-07 14:56

"Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> skrev i en
meddelelse news:47585128$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
>
> Det er netop en af de ting, jeg synes er rigtigt dejligt
>
> PSPad ser faktisk ikke så ringe ud endda. Jeg tror, at jeg vil give den en

Jeg har så lige testet PSPad i et par dage.
Ud over at jeg finder highlighting ringe (kan man formentlig sætte
anderledes selv), har den et par mindre uheldige "features" - synd, for det
ser ellers godt ud.
FTP er ringe - der er mange flere muligheder i det, end dem der er
tilgængelige.
Den kan ikke overføre billeder!
Desuden er den af en eller anden årsag, ikke i stand til at holde linien til
FTP åben, så man skal alligevel connecte hver gang, man skal bruge den.
Forsøg på at få den til at holde FTP åben, resulterer i at PSPad freezes, og
min trackballs indstillinger ændres så den bliver ubrugelig.
Så man får ikke lavet så meget af det men gerne ville - til gengæld en hel
masse andet - genstarte programmer og genskabe indstillinger - som man
egentlig heller ville være fri for.

Det eneste brugbare (for mig) der så bliver tilbage, er muligheden for at
samle filer til et givet projekt, og ikke blive forstyrret af en given
folder's indhold af andre filer.
Det kunne jeg godt bruge i NotePad++, som jeg nu er gået tilbage til, selvom
det betyder jeg må anvende mit gode gamle WS_FTP LE til FTP ,>)

Birger
-----
http://bbsorensen.dk

Fra : Martin

Dato : 08-12-07 01:49

Birger wrote:
> [...]
> Det kunne jeg godt bruge i NotePad++, som jeg nu er gået tilbage til, selvom
> det betyder jeg må anvende mit gode gamle WS_FTP LE til FTP ,>)

En gratis editor som jeg bruger meget er Eclipse (som jeg mener er
totalt undervurderet) med pluginsne Aptana og PDT

Dog må jeg indrømme at de 800,- jeg har givet for Zend Studio har været
kanont godt givet ud. - men selvfølgelig, nu er jeg jo også professionel
udvikler - så programmet er nok åbent i 10-15 timer om dagen (både
hjemme og på arbejde)

Er kanon tilfreds med at hvis man skriver en include kode inde i en fil,
så kan man hurtigt åbne filen ved at trykke på include koden.

Dog er syntax farvning for asp meget ringe (men det er jo også lavet til
PHP) - der er desuden fuld HTML syntax og kode færdigskrivning.
CSS syntaxen er ikke så voldsom god, men der bruger jeg normalt også
Topstyle 3.

Der er selvfølgelig også projektstyring, cvs styring, ftp og en fandens
masse andet :)

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 08-12-07 22:54

"Birger" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det ser ellers godt ud.
> FTP er ringe - der er mange flere muligheder i det, end dem der er

Der bruger jeg alligevel filezilla, jeg skal bare kunne arbejde med tekst
filer via ftp.

> [...]
> Så man får ikke lavet så meget af det men gerne ville - til gengæld en hel
> masse andet - genstarte programmer og genskabe indstillinger - som man

Ja, den virker lidt beta-agtig. Jeg fik også ændret en eller anden
instilling, så programmet gik ned, hver gang jeg prøvede at starte det op.
Jeg måtte geninstallere programmet for at få det til at virke igen. Ellers
en skam, for det virker faktisk ret godt synes jeg. Jeg kunne især godt lide
den der code explore, som man kan slå til, men den kan dog heller ikke helt
finde ud af det, hvis man blande html og php.

> [...]
> Det kunne jeg godt bruge i NotePad++, som jeg nu er gået tilbage til,
> selvom det betyder jeg må anvende mit gode gamle WS_FTP LE til FTP ,>)

NotePad++ ser også ok ud, jeg har dog ikke prøvet ftp-plugin'en endnu, men
det der kode-foldning virker cool nok.

mvh Frank