CSS boxes floater kun i browser men ikke r~
Fra : Jesper F

Dato : 25-11-07 15:54

Jeg er ved at udsende et html-nyhedsbrev. Jeg har 16 css boxes (hvor
varerne vises) lavet med:
3px 3px 3px;'>

I både IE og FF floater de fint altså lægger sig som 4x4, 3x4+3 eller
2x8 afhængig af vinduets bredde. Men når jeg sender det som email og
ser det i OE eller Gmail er der pludselig hullet i matrixet. Altså
hvis vinduet er bredt nok til 4x3 er der pludselig tomt på plads nr.
4, 9, 10 og 11 og det hele bliver forskubbet. Det wrapper altså ikke
som det skal.
Hvordan kan jeg lave det så det fungerer ordentligt?

/ Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-11-07 00:04

Jesper F skrev:

> Jeg er ved at udsende et html-nyhedsbrev. Jeg har 16 css boxes (hvor
> varerne vises) lavet med:
> 3px 3px 3px;'>

Jeg kan ikke hjælpe dig med dit egentlige problem, men jeg kan vise
dig noget der kan lette dit arbejde ret meget. I stedet for at style hver
boks, kan du lave en klasse i en CSS-fil:

CSS
   .boks {
      border: 0px solid #000000;
      float: left;
      width: 160px;
      margin: 3px;
   }

HTML

Derved kan du med én specifikation style alle boksene.

I længden er det nemmest at lave CSS i en separat fil selv om der er
andre muligheder, så det forklarer jeg lige:

Filen skal bare skrives i en editor, og der behøver ikke stå andet
end det viste. Lad os sige at du kalder den "style.css". Læg den fil
i samme mappe som din HTML-fil og skrive følgende i head-sektionen
i HTML-filen:

   <link rel='stylesheet' type='text/css' href='style.css'>

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 26-11-07 13:37

Jesper F wrote:
> [...]
> som det skal.
> Hvordan kan jeg lave det så det fungerer ordentligt?

Outlook Express virker rigtig dårligt med "normal" css/html - men
derimod virker det glimrende med tabeller... meget irriterende - også
derfor jeg plejer at udseende et nyhedsbrev i ren tekst, også linke over
til et "fint" nyhedsbrev - så ved man da hvordan alle ser nyhedsbrevet
uanset hvilken af de 1000 mailklienter eller webmail klienter der nu findes.

Fra : Jesper F

Dato : 26-11-07 08:10

> [...]
> uanset hvilken af de 1000 mailklienter eller webmail klienter der nu findes.- Skjul sitert tekst -

Tak begge to. Er det virkelig veletableret at OE er dårlig til CSS/
HTML ?
Så virker det helt håbløst at få et nyhedsbrev med css til at se godt
ud.
Så bliver det en tabel i stedet. Tak for hjælpen.

Fra : Martin

Dato : 26-11-07 17:11

Jesper F wrote:

> [...]
> ud.
> Så bliver det en tabel i stedet. Tak for hjælpen.

Outlook Express er jo ikk opdateret siden starten af Windows XP (kun
sikkerheden) og Microsoft er jo ikke verdens bedste til at opdatere
gratis software, som jeg betegner Outlook Express til at være.

Outlook (altså den rigtige Outlook) er ihvertfald langt bedre til HTML,
men stadig langt fra bedre end IE5 - jeg har egentlig tit tænkt på
hvorfor der ikke bliver brugt samme engine som i IE6/7.

Fra : N/A

Dato : 26-11-07 17:11