Hvordan laver man linket, så en reklame på~
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-11-07 19:14

Her er et link:

<http://www.humanisme.dk/hate-speech/lone_noergaard.php>

Der er en (Google) reklamebanner øverst på siden.

Kan jeg skrive URL'en på en måde, så den indeholder en "kommando" i
linien så reklamen ikke kommer frem når folk klikker på det link jeg
skriver?

I øjeblikket kan jeg faktisk ikke selv se reklamen, fordi jeg her bruger
en Windows PC, hvor der ligger en HOSTS fil der omdirigerer dette
reklameslink til 127.0.0.1.

HOSTS filen er hentet her:

<http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm>

Når jeg bruger en Macintosh ser jeg derimod reklamen.

Men hvordan skriver jeg den øverste URL, så der sker det samme for dem
der klikker på linket? Er det muligt at tilføje noget i linien, så
browseren henter fra 127.0.0.1 istedet for fra Google (eller hvor der i
dette tilfælde hentes reklamebanner)?

--
"Any girl can look stupid. All you have to do is stand still and be
glamorous."

Fra : Martin

Dato : 26-11-07 13:40

Axel Hammerschmidt wrote:
> Her er et link:
>
> <http://www.humanisme.dk/hate-speech/lone_noergaard.php>
>
> Der er en (Google) reklamebanner øverst på siden.

1: Lav en adblock på pagead2.googlesyndication.com*
2: Fjerne javascriptet fra siden
3: Slå javascript fra

Nej du kan ikk slå det "fra" på nogle måde

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 26-11-07 15:32

Simpelt. Editer din side og fjern reklamen.
Er det ikke din side har du naturligvis ikke nogen mulighed for dette.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-11-07 16:37

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in

> Simpelt. Editer din side og fjern reklamen.
> Er det ikke din side har du naturligvis ikke nogen mulighed for dette.

Kan jeg gøre det med at linke via en anden side, hvor jeg må editere og der
oprette et "filter"?

Evt med et "deep link" (ved ikke rigtigt hvordan det laves, men har hørt om
det) til den oprindelige side så folk, der klikker på mit link ikke får
reklamen?

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Fra : Thrane

Dato : 26-11-07 19:37

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> om
> det) til den oprindelige side så folk, der klikker på mit link ikke får

Nej, du har ingen muligheder for at bestemme hvad der vises på sider der
ikke er dine egne.

--
Thrane

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-11-07 20:32

Thrane <noreply@noreply.dk> wrote:

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message

> Nej, du har ingen muligheder for at bestemme hvad der vises på sider der
> ikke er dine egne.

Jeg vil ikke bestemme hvad der vises. Jeg efterlyser en mulighed til at
fjerne noget af det der vises.

Findes der f.eks en service på nettet, noget lig tinyurl.com, men med en
"ad-block" funktion?

Som kan fjerne det her, i det der vises i browseren:

<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "pub-3290934544292950";
google_ad_width = 728;
google_ad_height = 90;
google_ad_format = "728x90_as";
google_ad_type = "text";
google_ad_channel = "";
google_color_border = "c0c0c0";
google_color_bg = "c0c0c0";
google_color_link = "336699";
google_color_text = "333333";
google_color_url = "000000";
//--></script>
<script type="text/javascript"
src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>

--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."

Fra : Leonard

Dato : 26-11-07 20:41

On Mon, 26 Nov 2007 20:32:17 +0100, Axel Hammerschmidt wrote:

> Jeg vil ikke bestemme hvad der vises. Jeg efterlyser en mulighed til at
> fjerne noget af det der vises.

Men det kan du ikke.
Hvis du kunne det kunne du jo også ændre på indholdet og vise noget
andet, fx ændre mit tlf.nr på min hjemmeside og stjæle mine kunder.

Måske kan du med noget serverside indlæse sidens indhold og kun vise det
du vil, men så er det ikke den side længere.
Hvisd et lykkes dig, så overtræder du sandsynligvis ophavsretten til den
oprindelige hjemmeside.

Den hjemmeside du vil vise indholdet fra eksisterer måske kun på
grundlag af de indtægter, som kommer ind fra de reklamer du vil fjerne,
det er første årsag til at jeg ikke synes du kan tillade dig at fjerne
dem. På en af mine hjemmesider ved jeg at mange ikke finder det de
søgte, men ved at bruge reklamerne finder de måske det de søger
alligevel, så det er også en information til den besøgende du fjerner.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-11-07 21:51

Axel Hammerschmidt skrev:

> Jeg efterlyser en mulighed til at fjerne noget af det
> der vises.

Du kan have dit eget brugervalgte stylesheet på din
harddisk, så kan du slukke for de bokse du ikke vil
have vist.

I dette tilfælde er det navngivet med "box-logo1", men
det kan du jo ikke altid være sikker på.

..box-logo1{
display:none;
}

Slår du javascript fra i browseren, forsvinder boksen
også, men så er der måske andre funktioner der ikke
fungerer.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-11-07 22:10

<snip>

Vi ta'r den lige igen.

Fra : Thrane

Dato : 27-11-07 13:28

> Jeg vil ikke bestemme hvad der vises. Jeg efterlyser en mulighed til at
> fjerne noget af det der vises.

Det vil du da netop når du ønsker at noget af siden ikke vises?

--
Thrane

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 27-11-07 19:13

Thrane wrote:

> Det vil du da netop når du ønsker at noget af siden ikke vises?

Det er nok alternativ logik.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-11-07 20:30

Thrane <noreply@noreply.dk> wrote:

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message

> Det vil du da netop når du ønsker at noget af siden ikke vises?

Nej. En hjemmeside med reklamer er ikke en helhed som et værk, som ville
være beskyttet mod at fjerne noget af det af ophavsretten.

Og bare fordi man kalder sig for "web-designer" i stedet for
web-programmør, så får det man laver altså ikke værkshøjde.

Kan du se forskellen?

Fra : Thrane

Dato : 29-11-07 12:41

> Nej. En hjemmeside med reklamer er ikke en helhed som et værk, som ville
> være beskyttet mod at fjerne noget af det af ophavsretten.

OM det har helhed som værk eller ej, har intet med sagen at gøre.
Du ønsker at ændre udseendet af noget der ikke er dit.

> Og bare fordi man kalder sig for "web-designer" i stedet for
> web-programmør, så får det man laver altså ikke værkshøjde.
>
> Kan du se forskellen?

Nej, forklar lige den?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-11-07 22:04

Thrane <noreply@noreply.dk> wrote:

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message

> OM det har helhed som værk eller ej, har intet med sagen at gøre.
> Du ønsker at ændre udseendet af noget der ikke er dit.

Og du kan så ikke forstå forskellen på et kunstværk og en reklame.

> Nej, forklar lige den?

Taget til efterretning! Du er åbenbart udenfor pædagogisk rækkevidde.

Fra : Thrane

Dato : 30-11-07 08:05

> Og du kan så ikke forstå forskellen på et kunstværk og en reklame.

Det kan på ingen måde være dig der skal bedømme det for personen der har
lavet siden.

> Taget til efterretning! Du er åbenbart udenfor pædagogisk rækkevidde.

Endnu en af dem der VIL have det sidste ord... tsk tsk...

--
Thrane

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-11-07 11:32

Den 30-11-07 08.05 skrev Thrane følgende:

> Det kan på ingen måde være dig der skal bedømme det for personen der har
> lavet siden.

Ikke for at strække denne debat længere, men min vurdering er, at en
sådan tjeneste rent faktisk vil være lovlig. Det er jo ikke anderledes
end, at man installerer en reklameblokering på sin egen computer.

Og det har intet at gøre med en eventuel forskel på kunst og reklame.
Opretsloven gælder for begge dele.

Jeg vil opfordre til, at videre debat om dette føres i juragruppen.

Når det er sagt, så har jeg meget svært ved at se, hvorfor i alverden
nogen skulle stille en sådan tjeneste til rådighed på nettet. Al trafik
ville skulle gennem deres servere, og det ville kræve en voldsom
båndbredde, og hvem skulle betale for den? De kan jo ikke placere
reklamer på siden som betaling for at fjerne andre reklamer.

Debat herom kan passende føres i dk.erhverv - man kunne jo være heldig,
der sad en investeringslysten milliardær der, som manglede en
afskrivningsmulighed.

Jeg har ikke sat FUT. Vil man fortsætte debatten, så sæt selv FUT til
den relevante gruppe.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 26-11-07 21:39

> [...]
> om
> det) til den oprindelige side så folk, der klikker på mit link ikke får

Næppe.
Du kan ikke bestemme, hvordan andre skal se hjemmesdier, som du ikke selv er
webmaster på.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-11-07 11:18

Philip Nunnegaard skrev:

> Næppe.
> Du kan ikke bestemme, hvordan andre skal se hjemmesdier, som
> du ikke selv er webmaster på.

Præcis. Man kan bestemme hvor meget man selv ser af andres
hjemmesider - med programmer som AdBlock, GreaseMonkey o.l. kan der
fjernes elementer eller ændres på sideopbygningen fra en hvilken
som helst side. Men disse programmer har ingen indflydelse på
hvordan andre ser de samme sider. Hvis man ville ændre på den
slags, skulle man lave en slags proxytjeneste der kan fungere som
aktivt mellemled mellem browser og klient - men den slags er ikke
lovligt.

Hvis det man vil vise udbydes som en webservice eller fx rss, har
man mulighed for selv at vælge hvordan man vil præsentere de
modtagne data. Men man skal holde sig fra at ændre på hjemmesider
man ikke selv har ret til at redigere.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-11-07 20:30

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote:

> [...]
> slags, skulle man lave en slags proxytjeneste der kan fungere som
> aktivt mellemled mellem browser og klient - men den slags er ikke

Det er bl.a noget i retning af sådan en proxytjeneste jeg efterlyser.

Og det er som altid en god ting (TM) at holde sig til emner man har
forstand på når man udtaler sig. Der er intet ulovligt ved at udbyde en
proxytjeneste der kan filtrere reklamer.

Og jeg tror enda den ville være ret så populær og det undrer mig,
såfremt det ikke findes.

Måske har jeg bare rettet mit spørgsmål det forkerte sted?

Men spørgsmålet kunne jo osse give anledning til, at en talentfuld sjæl
her får en god ide

> [...]
> man mulighed for selv at vælge hvordan man vil præsentere de
> modtagne data. Men man skal holde sig fra at ændre på hjemmesider

Der er som sagt ikke tale om at redigere andres hjemmesider.

Det (f.eks en proxy) er derimod det samme som når man sakser en artikel
fra en avis og "poster" det på f.eks en opslagstavle. Så klipper man
alle reklamerne væk - og det er der naturligvis intet ulovligt ved.

Fra : Leonard

Dato : 28-11-07 20:55

On Wed, 28 Nov 2007 20:30:29 +0100, Axel Hammerschmidt wrote:

> Det (f.eks en proxy) er derimod det samme som når man sakser en artikel
> fra en avis og "poster" det på f.eks en opslagstavle. Så klipper man
> alle reklamerne væk - og det er der naturligvis intet ulovligt ved.

Jo, det er der helt sikkert noget ulovligt ved.
Du må ikke kopiere fra en avis uden at have lov og dermed heller ikke
gengive det i et forum eller her på usenet for den sags skyld.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-11-07 22:01

Leonard <piper28a@gmail.invalid> wrote:

> Jo, det er der helt sikkert noget ulovligt ved.
> Du må ikke kopiere fra en avis uden at have lov og dermed heller ikke
> gengive det i et forum eller her på usenet for den sags skyld.

Ikke et eneste argument. Når en påstand kun er underbygget med "det er
der helt sikkert..." kan man roligt gå ud fra det modsatte.

Fra : Leonard

Dato : 28-11-07 22:06

On Wed, 28 Nov 2007 22:00:57 +0100, Axel Hammerschmidt wrote:

> Ikke et eneste argument. Når en påstand kun er underbygget med "det er
> der helt sikkert..." kan man roligt gå ud fra det modsatte.

Hvad er lige den store forskel på dit:
- og det er der naturligvis intet ulovligt ved.

??

Men spørg du lige i en juragruppe eller på en hvilken som helst
redaktion om ikke der er ophavsret på avisartikler.
Du bliver måske klogere.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-11-07 23:06

> Hvad er lige den store forskel på dit:
> - og det er der naturligvis intet ulovligt ved.
>
> ??

Det er nu engang sådan, at en handlig først er ulovlig når der findes en
lovbestemmelse, som gør handlingen ulovlig.

Påstanden "der er intet ulovligt ved at udbyde en proxytjeneste der kan
filtrere reklamer" (min påstand) siger ikke andet end at der ikke findes
nogen lovbestemmelse, der gør denne handling ulovlig og denne påstand er
sand sålænge det modsatte ikke er bestemt.

Lidt populært sagt, så er alt der ikke er forbudt lovligt og din påstand
"det er der helt sikkert noget ulovligt ved" henviser ikke til nogen
lovbestemmelse.

Jeg håber det var svar på dine "??".

> Men spørg du lige i en juragruppe eller på en hvilken som helst
> redaktion om ikke der er ophavsret på avisartikler.
> Du bliver måske klogere.

Ja, eller osse bliver du muligvis klogere når jeg oplyser, at det
hverken er "en juragruppe" eller "en hvilken som helst redaktion" der
afgører om en handling er ulovlig. Det er heller ikke noget argument at
du nu forslår, at spørge andre om hvad de mener.

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-11-07 01:25

Axel Hammerschmidt skrev:

> hverken er "en juragruppe" eller "en hvilken som
> helst redaktion" der afgører om en handling er
> ulovlig.

Spørg alligevel i juragruppen - det har jo ikke noget
med html at gøre.

> Det er heller ikke noget argument at du nu forslår,
> at spørge andre om hvad de mener.

Det har jurafolkene sikkert også en mening om

Opfølgning til: news:dk.videnskab.jura

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-11-07 15:09

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in news:474f583e$0$90269$14726298
@news.sunsite.dk:

> Spørg alligevel i juragruppen - det har jo ikke noget
> med html at gøre.

Jeg er helt enig i at spørgsmålet om det er ulovligt ikke har noget med
html at gøre og forstår faktisk ikke hvorfor folk begyndte med det i
denne tråd. Jeg vil da osse foreslå de folk her, der tror det er
ulovligt, at spørge i den dansk juragruppe.

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 29-11-07 10:05

Leonard wrote:

> Hvad er lige den store forskel på dit:
> - og det er der naturligvis intet ulovligt ved.

Don't feed the troll.

Fra : Leonard

Dato : 29-11-07 10:09

On Thu, 29 Nov 2007 10:05:04 +0100, Erik Olsen DK wrote:

> Don't feed the troll.

Du har ret, det er bare lige det med at opdage at det er en troll.

Fra : Thrane

Dato : 29-11-07 12:43

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote in message

> Du har ret, det er bare lige det med at opdage at det er en troll.
>
> --
> Leonard

Og det gør man desværre tit for sent og er allerede der viklet ind i deres
net...
Nogle vil bare ikke hjælpes, men blot have ret i det de påstår...

--
Thrane

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-11-07 22:04

> Du har ret, det er bare lige det med at opdage at det er en troll.

Det du ikke har opdaget er, hvad et argument er for noget.

Kig tilbage i tråden og se efter hvem der- og hvornår det begyndte med
den der "det er ulovligt". Jeg svarer bare på det, og da først på 3.
dagen.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-11-07 22:04

Erik Olsen DK <me@privacy.net> wrote:

> Don't feed the troll.

Alternativ logik?

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 29-11-07 22:16

Axel Hammerschmidt wrote:

> Alternativ logik?

Plonk.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 26-11-07 21:24

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Jeg vil ikke bestemme hvad der vises. Jeg efterlyser en mulighed til at
> fjerne noget af det der vises.

Øh, er det ikke det samme?

Og nej, det kan du ikke. Slet ikke lovligt i hvert fald.
Ellers kunne du jo lave et link til din egen server, som så henter
siden, manipulerer den efter ønske, og sender den til spørgeren.
Det ville så være ulovligt (brud på ophavsretsloven).
/L

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 26-11-07 22:56

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
>
> <snip>
>
> Vi ta'r den lige igen.

Vi hørte den godt første gang.
Svaret er stadig nej.

/L 'patience, young grashopper!'

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-11-07 23:08

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> wrote in

> Vi hørte den godt første gang.

Nope. Ingen svarede på det spørgsmål.

> Svaret er stadig nej.

Internettet er så stort så stort...

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Fra : Thrane

Dato : 27-11-07 13:29

> Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> wrote in

> Nope. Ingen svarede på det spørgsmål.

> Internettet er så stort så stort...

Ja, og du vil ikke finde noget der kan gøre hvad du ønsker...
Men god jagt! Du er jo ikke lydhør overfor svaret på dine spørgsmål...

--
Thrane