includere
Fra : Søren

Dato : 24-11-07 13:09

Hej NG..

Jeg har en hel hjemmeside lavet i php..
Men vil gerne have at min indexside skal hedde index.htm
Hvis jeg nu laver en index.htm side, hvordan kan jeg så includere hele min
php side i den, uden at skulle bruge en indbygget ramme?
Kan man det? Også uden at skulle omdøbe index.php

Mvh Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-11-07 13:39

Søren skrev:

>Men vil gerne have at min indexside skal hedde index.htm

Så afskærer du dig fra at bruge PHP. Navnet på startfilen er
ligegyldigt, så jeg kan ikke se problemet.

Hvis der ikke ligger en index.htm(l) i webmappen, vil index.php
blive serveret for browseren hvis man skriver

   http://ditdomæne.dk/

Hvis du lider meget ved endelsen php, kan det lade sig gøre i en
..htaccess-fil at lave noget rewrite så man får index.php selv om
der står index.htm i adressefeltet:

   RewriteEngine on
   RewriteRule \index.htm \index.php

--
Bertel

Fra : Søren

Dato : 24-11-07 14:01

> [...]
>
> Hvis du lider meget ved endelsen php, kan det lade sig gøre i en
> .htaccess-fil at lave noget rewrite så man får index.php selv om

Hej..

Det er ikke fordi det generer mig at den hedder php.. Siden er et færdigt
script jeg har købt.. men synes det er svært at styre metatags osv, få
google til at finde den ordentligt.
Der har jeg ingen problemer med de sider jeg har lavet i html

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-11-07 14:38

Søren skrev:

> [...]
>google til at finde den ordentligt.
>Der har jeg ingen problemer med de sider jeg har lavet i html

Åh, det er en helt anden problematik.

Det er sværere med PHP fordi HTML'en genereres indirekte, men der
er ikke andet at gøre end at klø på med trial and error. Lav
noget PHP, læg filen ud på din hjemmeside, se den i en browser,
og bed browseren om at vise koden. Så kan du se hvordan den
genererede HTML ser ud, og så kan du bruge det til at rette i
PHP'en.

Hvis scriptet er kryptisk opbygget kan det dog være svært.

--
Bertel

Fra : Søren

Dato : 24-11-07 16:22

> [...]
> PHP'en.
>
> Hvis scriptet er kryptisk opbygget kan det dog være svært.

Ja det må du nok sige

Søren