Scroll...
Fra : Thrane

Dato : 21-11-07 13:43

Hej

Jeg har fundet en scroll-funktion, som jeg godt kan lide, men den benytter
Absolute i positionering.
Er der en skarp person der kan hjælpe mig med at lave det om til at jeg kan
placere den hvor jeg vil på en side?
Altså sådan at den følger med hvis vinduet gøres breddere...

http://www.lycan.dk/scroll/

--
Thrane

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-11-07 14:55

Thrane skrev:

> Jeg har fundet en scroll-funktion, som jeg godt kan lide

Den virker ikke i Opera, og koden har mange fejl.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-11-07 16:28

Bertel Lund Hansen skrev:

> Den virker ikke i Opera, og koden har mange fejl.

Samtidig er det irriterende at man ikke kan bruge
musens scroll-hjul til den slags scroll-barer.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Thrane

Dato : 22-11-07 09:09

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message

> Samtidig er det irriterende at man ikke kan bruge
> musens scroll-hjul til den slags scroll-barer.
>
> --
> Allan Vebel
> http://html-faq.dk

Ganske enig, men den skal bruges på en infoskærm der benytter IE og der er
ingen mus tilgængelig.

--
Thrane

Fra : Thrane

Dato : 22-11-07 09:08

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> Den virker ikke i Opera, og koden har mange fejl.
>
> --
> Bertel

Heldigvis skal den kun bruges med MS IE på en infoskærm...!
Men tak for din oplysning, Bertel!

--
Thrane

Fra : Peter Vesth

Dato : 21-11-07 15:06

Thrane wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> placere den hvor jeg vil på en side?
> Altså sådan at den følger med hvis vinduet gøres breddere...

Hej Thrane

Hvis du absolut vil have scroll på en boks, så kan du prøve

p {
Position: relative;
float: left;
width: (x)px;
height: (x)px;
...og mere
overflow: scroll;
}

Hvordan den reagerer i IE6 må du lige se på.

Med venlig hilsen

Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thrane

Dato : 22-11-07 09:08

"Peter Vesth" <peter_vesth@hotmail.com> wrote in message

> Hej Thrane
>
> Hvis du absolut vil have scroll på en boks, så kan du prøve
>
> p {
> Position: relative;
> float: left;
> width: (x)px;
> height: (x)px;
> ..og mere
> overflow: scroll;
> }
>
> Hvordan den reagerer i IE6 må du lige se på.
>
> Med venlig hilsen
>
> Peter

Tak Peter, men jeg vil gerne have egne grafiske elementer på den...

--
Thrane

Fra : Martin

Dato : 22-11-07 14:09

Thrane wrote:
> [...]
> placere den hvor jeg vil på en side?
> Altså sådan at den følger med hvis vinduet gøres breddere...

Du kan evt prøve denne
http://www.hesido.com/web.php?page=customscrollbar

Fra : Thrane

Dato : 22-11-07 14:50

"Martin" <maaNO@SPAMscandesigns.dk> wrote in message

> Du kan evt prøve denne
> http://www.hesido.com/web.php?page=customscrollbar

Den har jeg set engang, men kunne ikke finde den.
Tak for linket, Martin!

--
Thrane