CSS width?
Fra : Ukendt

Dato : 16-11-07 17:15

Hej,

I følge Jørgen Farum Jensens bog 'Webdesign med stylesheets', er standard
værdien for bredden af en CSS boks 'Auto', hvilket i følge bogen betyder at
"CSS kassens bredde bestemmes af indholdet" og på w3schools: 'The browser
calculates the actual width'
Jeg har forsøgt både med og uden 'auto' bredde angivelse, men det fungerer
ikke i praksis,
med width:auto; følger bredden browserens bredde både i FF og IE og ikke
indholdet, se:
http://www.hot-models.dk/db-score/test.asp

Det jeg har brug for er en boks med topbanner og top menu, som normalt har
en bredde = topbanner + padding som http://www.hot-models.dk, men på en side
skal jeg have alle medlemmers scores listet fra databasen, og der har jeg
brug at bredden at CSS boksen følger bredden af indholdet også udover
browservinduets størrelse.

Har nogen i gruppen en løsning?

God weekend
Henning

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-11-07 18:41

Henning Smed skrev:
> [...]
> ikke i praksis,
> med width:auto; følger bredden browserens bredde både i FF og IE og ikke

Jeg mener nu nok at jeg og W3Schools skriver
det samme, blot på to forskellige måder.
Det, vi begge mener, er nøjagtigt det du får - at
en CSS-boks's bredde er så bred som der er plads
til i browservinduet, dersom boksen ikke er indeholdt
i et andet element med en eksplicit bredde, der
er mindre end browservinduets bredde. Dersom en
sådan boks har marginer, skal de også rummes
i browservinduet.

Du kan kun få et element til at rage uden for
browservinduet ved at give det en eksplicit
bredde, for eksempel width:1800px eller
width:112em;

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-07 07:24

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i browservinduet.
>
> Du kan kun få et element til at rage uden for
> browservinduet ved at give det en eksplicit
Hej Jørgen,

Tak for et klart svar, det vil sige at bredden bestemmes af browservinduet
størrelse, og ikke af indholdet, jeg forventede at bredden fungerede som
auto højde.
Jeg må finde en anden løsning som bestemmer bredden efter antallet at poster
i databasen, eller leve med en fast bredde på en enkelt side.
Jeg har stor fornøjelse af dine webdesign bøger, overvejer du at skrive om
ASP og my/ms SQL?

God weekend
Henning