syntaks for maillink
Fra : Leonard

Dato : 15-11-07 14:21

Til noget internt mailudsending har jeg en hjemmeside til at lave nogle
maillinks som ser således ud:

<anders@domæne.tld>, osv.">

Det virker fint i Thunderbird, men i Outlook Express giver det kun et
link til det første navn og uden mailadresse.

Hvordan skal det se ud for at overholde standarderne og for at virke i
OE?

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Holst

Dato : 15-11-07 14:27

Leonard wrote:

> [...]
> link til det første navn og uden mailadresse.
>
> Hvordan skal det se ud for at overholde standarderne og for at virke i

Måske, og jeg gætter kun, skal du ændre < til &lt; og > til &gt;.

Fra : Birger

Dato : 15-11-07 14:49

> Måske, og jeg gætter kun, skal du ændre < til &lt; og > til &gt;.

Længe siden jeg har brugt OE, men mener at kunne huske at ; bruges som
separator karakter - altså mellem de forskellige navn<email>.
Mener også, at brugeren selv kan ændre denne karakter, og jeg er ikke sikker
på der findes en standard der overholdes af alle email programmer.

Birger

Fra : Holst

Dato : 15-11-07 15:04

Birger wrote:

> [...]
> Mener også, at brugeren selv kan ændre denne karakter, og jeg er ikke sikker
> på der findes en standard der overholdes af alle email programmer.

Der findes givetvis en standard (er det ikke RFC 822 for mails), der
beskriver, at man skal anvende et komma.

Dog er der desværre en tendens til, at såfremt programmet kommer fra
Microsoft, så følger de kun til dels standarden og finder selv på
finurligheder.

Fra : Birger

Dato : 15-11-07 17:16

Som jeg sagde :
"jeg er ikke sikker på der findes en standard der overholdes af alle email
programmer".

;>)

Birger

Fra : Holst

Dato : 15-11-07 17:27

Birger wrote:

> Som jeg sagde :
> "jeg er ikke sikker på der findes en standard der overholdes af alle email
> programmer".

Ja, det så jeg. Du behøver ikke gentage dig selv. Det får dig til at
lyde som en politiker.

Fra : Per Rasmussen

Dato : 16-11-07 00:45

Leonard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> link til det første navn og uden mailadresse.
>
> Hvordan skal det se ud for at overholde standarderne og for at virke i

Det virker i outlook

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leonard

Dato : 19-11-07 09:48

On 15 Nov 2007 23:45:27 GMT, Per Rasmussen wrote:

> Det virker i outlook

Men så får jeg ikke navnene med og det vil jeg helst.

Fra : Stig Johansen

Dato : 16-11-07 07:37

Leonard wrote:

> [...]
> link til det første navn og uden mailadresse.
>
> Hvordan skal det se ud for at overholde standarderne og for at virke i

Jeg mener at navnene skal i anførselstegn, prøv med:
> <anders@domæne.tld>, osv.'>

Stig Johansen

Fra : Per Rasmussen

Dato : 16-11-07 08:24

Stig Johansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg mener at navnene skal i anførselstegn, prøv med:
>
> --
> Med venlig hilsen
> Stig Johansen

Nej det virker ikke, den model som jeg angav virker

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 16-11-07 15:50

> Nej det virker ikke, den model som jeg angav virker

Også med andre mailprogrammer end Outlook(Xpress)?

Fra : Stig Johansen

Dato : 17-11-07 07:25

Per Rasmussen wrote:

> Nej det virker ikke, den model som jeg angav virker

Ok, forholdt mig til: 'at overholde standarderne', og jeg har lige
afkonfereret med rfc 822 for at se om jeg huskede rigtigt. Den er god nok.

Jeg bruger ikke selv OE, er ikke assimileret endnu, men ok - jeg ville nok
undre mig dybt hvis man begyndte at følge standarder.

Der er vel ikke andet end at prøve sig frem, men man kan frygte, at man skal
bruge en syntaks til 'the dark side of the source, og en anden til
_standardoverholdende_ klienter.

Stig Johansen