problem med bredden på fanebladsmenu
Fra : tidemann

Dato : 07-11-07 08:54

Det er længe siden jeg har gjort i html/css, og jeg har ikke lavet layoutet til denne side:
http://www.body-action.dk/shop/ men jeg har lidt problemer med siden i Opera. Jeg har i forvejen
justeret, i forhold til Mozilla/Firefox, men kan ikke huske hvordan jeg kringler Opera!

Det sidste faneblad vises nedenunder de andre, og kan ikke lige regne ud hvorfor?
Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig?

--
Mvh Marianne
design af: www.dhejne.dk - www.ragdollys-cat-link.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-11-07 11:06

"tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev:

> justeret, i forhold til Mozilla/Firefox, men kan ikke huske hvordan jeg kringler Opera!

> Det sidste faneblad vises nedenunder de andre, og kan ikke lige regne ud hvorfor?

Det er en bug i Opera. Jeg ved ikke hvordan man undgår den (andet
end ved at lave fanebladene vildt smalle - en urealistisk
løsning).

--
Bertel

Fra : jopa

Dato : 07-11-07 12:27

"tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev

> Det sidste faneblad vises nedenunder de andre, og kan ikke lige regne ud
> hvorfor?
> Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig?

Der er 85 fejl i koden alene på forsiden som du først bør rette.
Det hele er lavet med gammeldavs tabeldesign som kræver møj granskning

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : tidemann

Dato : 07-11-07 13:56

jopa wrote:
> "tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev

> Der er 85 fejl i koden alene på forsiden som du først bør rette.
> Det hele er lavet med gammeldavs tabeldesign som kræver møj granskning

Det med fejlene, kan vist ikke bare holdes på forsiden, der er vist ca. 600 sider i denne løsning.
Garanteret med fejl alle sammen

De får være...

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-11-07 14:58

tidemann skrev:

> ca. 600 sider i denne løsning. Garanteret med
> fejl alle sammen
>
> De får være...

Jamen, prøv lige med en anden doctype, for eksempel

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

Bare for at se hvordan det kommer til at se ud, også med
hensyn til knappen i Opera.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-11-07 12:53

tidemann skrev:
> [...]
> hvorfor?
> Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig?

Jeg er ikke sikker på at Bertel har ret,og jeg har ikke
nogen kvikfix. Men her er mine observationer:

Siden er forsynet med en dokumenttypeerklæring,
der sætter en moderne browser i quirks modus.
Der er masser af valideringsfejl på siden, hvis
de bliver fikset, kan det da godt være at Opera
vil opføre sig ordentligt.

Menubjælken er ret evident konstrueret af et
antal elementer med faste mål i pixel. Yderste højre og
yderste venstre menupunkt er grafikker, der til venstre
og højre er forsynet med en afkortning, der skal ligge
nøjagtigt over den gule bjælke for at de skrå kanter
falder i hak. Der skal kun være en enkelt pixel galt
i regnestykkerne for at det hele klapper sammen.

Jeg har to ideer til at fikse det:
1) går i retning af at lave alle
menupunkterne ens (ens grafik) og lade menupunkterne
have en lavere z-index-værdi en den gule bjælke.
Men det godt være der kommer noget fidlihut
med event bobling.
2) ville jeg lave to grafikker og opbygge menuen efter de
principper, jeg beskriver i artiklen:
http://webdesign101.dk/rollover/lbr06.php

Her er et råd, hvis du skal arbejde med problemet -
klip alt ud af siden, der vedrører menuen, HTML, CSS
og byg den op på ny i en mere robust udgave på en
side, der kun omfatter menuen.

Eller bedre, start helt forfra - det er en rigtig
skod side, håndværksmæssigt set.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : tidemann

Dato : 07-11-07 13:53

Jørgen Farum Jensen wrote:

> [...]
> og byg den op på ny i en mere robust udgave på en
> side, der kun omfatter menuen.
>
> Eller bedre, start helt forfra - det er en rigtig

Tak for alle svar...
Jeg lader det være, det er ikke min side og jeg har ingen interesse i at lave det om.
Faktisk har ejeren købt denne shop-løsning (for mange penge) og den virkede heller ikke i mozilla
før, men det har jeg da rettet.

Disse OsCommerse løsninger er skod....